gimnazija

predšolska vzgoja

umetniška gimnazija - likovna smer

Izobraževanje za socialno pravičnost skrb za trajnostni razvoj

ZAKLJUČEK PROJEKTA

BLED, 19. IN 20. APRIL 2012

Mednarodni projekt Izobraževanje za socialno pravičnost se je pričel leta 1999, naša šola pa se je vanj vključila v šolskem letu 2010/11. V projektu je sodelovalo 6 držav: Velika Britanija, Latvija, Estonija, Bolgarija, Portugalska in Slovenija.

Socialna pravičnost zajema široko področje delovanja. Razveseljivo je, da so v Sloveniji v učnih načrtih večine predmetov zajete mnoge teme, ki se dotikajo področja socialne pravičnosti, zato smo pri projektu na naši šoli sodelovali z jezikoslovjem, sociologijo, geografijo, zastopano je bilo delovanje eko šole, debaterstvo in ustvarjanje dijakov v programu umetniške gimnazije.

V okviru projekta Izobraževanje za socialno pravičnost smo se na GCC v največji meri osredotočili na področje trajnostnega razvoja. Z lastnim ravnanjem želimo pokazati, kaj lahko kot skupnost in posamezniki naredimo za to, da naravne vire, ki so na voljo v omejenem obsegu, koristimo tako, da čim manj ogrožamo okoljsko trajnost. Začeli smo z ustreznim odnosom do uporabe električne energije in ravnanjem z odpadki.

Na vseh stikalih v učilnicah in na hodnikih so nameščene nalepke, ki uporabnike opozarjajo na varčno ravnanje z električno energijo.

V učilnicah in na hodnikih so nameščeni koši za ločeno zbiranje odpadkov.

Odpadne materiale smo na različne načine znova uporabili. Dijaki umetniške gimnazije so izdelovali okrasne predmete. Delavnico so izvedli na osnovni šoli in na ta način posredovali svoje znanje oblikovanja še drugim.

Iz odpadnih materialov smo izdelovali lutke.

V nakupovalnem središču, od koder v resnici prihaja ogromno odpadne embalaže, smo ustvarili skulpturo iz odpadnih materialov

Vsako leto ob dnevu Zemlje posadimo drevo v šolskem okolišu.

Svoja razmišljanje povemo tudi javno. V javni debati smo opozorili na prednosti in pomanjkljivosti uporabe fosilnih virov energije, nevarnosti jedrske energije in razmišljali o alternativnih virih energije.

Na šolo smo povabili ministra za okolje, predstavnike lokalne oblasti in druge udeležence. Ministru smo zastavljali konkretna vprašanja na temo okoljske problematike. Naša razmišljanja so dosegla širšo javnost, saj so dogodek spremljali mediji na lokalni in državni ravni.

Veliko smo razmišljali o varčnem ravnanju z električno energijo. V sodelovanju s podjetjem Elektro Celje, dobaviteljem električne energije, smo razmišljali o prednostih uporabe varčnih žarnic. Dijaki umetniške smeri so svoj pogled na to temo predstavili s svojimi likovnimi izdelki in na sedežu podjetja pripravili razstavo. Predstavljam nekaj najboljših idej.

Zakaj bi zavrgli stvari, ki se jih da še koristno uporabiti? Pobrskali smo po podstrešjih in kleteh in našli veliko starih stolov, ki so čakali na to, da pristanejo v smeteh. Prinesli smo jih v šolo in dijaki umetniške smeri so jih preoblikovali. Dobili so novo podobo. V novi podobi krasijo hodnike naše šole.

S sodelovanjem v projektu Izobraževanje za socialno pravičnost v veliki meri uresničujemo cilje naše šole, saj želimo ob podajanju učnih vsebin naše dijake ne samo izobraževati, ampak tudi vzgojiti v ozaveščene in socialno čuteče osebnosti. Že učni načrti za posamezne predmete vsebujejo mnogo področij, ki se dotikajo tematike socialna pravičnost. Tako zasledimo kot učni cilj pri predmetu geografija razvijanje zavesti o reševanju lokalnih, regionalnih in svetovnih problemov po načelih trajnostnega razvoja in načelih Svetovne deklaracije o človekovih pravicah. Ali pa pri sociologiji, kjer je eden izmed ciljev pouka razumevanje vzrokov in različnih razlag revščine in socialne izključenosti in pomena socialne države.

Nedvomno pa imajo največjo vrednosti aktivnosti, ki prihajajo od dijakov samih. Naj na tem mestu omenim vsakoletni dobrodelni koncert, ki ga dijaki v celoti organizirajo sami, izkupiček pa namenijo posameznikom v hudih socialnih stiskah. Dijaki se radi vključujejo tudi v druge humanitarne akcije. Njihov kritičen glas doseže tudi zunanjo javnost, saj uspešno izkoristijo priložnosti, ko na organiziranih srečanjih z uglednimi osebnostmi iz javnega življenja argumentirano predstavljajo svoje kritične poglede na izzive sedanjosti in prihodnosti.

Lahko bi rekli, da na naši šoli o socialni pravičnosti ne le poučujemo, socialno pravičnosti tudi živimo.

 

Staristoli v novi umetniški preobleki

 

Ko načrtujemo izobraževanje za socialno pravičnost, je zelo pomembno, da imamo pred očmi poti, metode in cilje. Učna praksa v razredu naj temelji na izkušnjah dijakov in na konkretnih primerih iz življenja skupnosti: okoljska problematika, socialne stiske someščanov, racionalna poraba energetskih virov – vode, elektrike, papirja, … Dijaki si želijo priložnosti, da lahko okolici povedo svoje mnenje, ko iščejo odgovore na vprašanja, kot so: Kdo odloča in kdo je zapostavljen? Kdo kuje dobiček in kdo izgublja? Kaj je potrebno storiti za spremembe? Kaj lahko storimo sami? Največji uspeh dosežemo, če delo organiziramo tako, da dijaki dobijo občutek pomembnosti, da so ustvarjalni v izobraževalnem procesu in da skupaj z učitelji gradijo skupnost zaupanja in pripadnosti.

 

 

 

Kakšno hrano uživamo? Kako ravnamo s kruhom?

Učitelji lahko dijake spodbujamo, da bodo nosilci resnicoljubnosti in sprememb. Predstavimo jim nosilce družbenih sprememb, ki so delovali v različnih kulturah, mnogi med njimi pa so tudi veliko žrtvovali (Martin Luther King, Mahatma Gandi, mati Tereza, …). Mladim je zelo blizu jezik glasbe. Angažirana glasbena besedila so neizčrpen vir tem za razpravo, razmišljanje in ustvarjanje. Sodobni viri komuniciranja omogočajo lahek dostop do besedil, ki se jih da vključiti v pouk tujega jezika. Poučevanje socialne pravičnosti je dvosmerni proces. Tudi učitelj mora biti skrben poslušalec in dober raziskovalec, predvsem pa se mora zanimati za dogajanje zunaj zidov učilnice. Le tako lahko izobraževalni proces oblikuje tako, da je dijakom smiseln, da je razgiban in da dobijo dijaki resnično možnost sodelovanja in nabiranja izkušenj, s katerimi lahko zares spreminjajo sebe in svet.

 

 

Zaključna konferenca (Bled, 19. – 20. april 2012)

Jure Macuh, 1. b,

 

Projekt se je zaključil z mednarodno konferenco na Bledu. Udeležila sta se ga dijak Jure Macuh iz 1. b in profesor Bojan Kostanjšek. Za uspešen zaključek projekta pa so zaslužni mentorji – profesorji: Miha Gartner, Sergej Vučer, Maja Rak in vodja projektov na GCC Barbara E. Hernaus. Projekt je vodil in koordiniral profesor Bojan Kostanjšek. 

Comments ( 1 )
  1. Inštitut za afriške študije vam čestita za dobro in vestno delo na področju Izobraževanja za socialno pravičnost in vam želi uspešno udejstvovanje še naprej.

Objavi komentar

Tvoj elektronski naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

  • Poiščite nas na socialnih omrežjih

  • Simple Calendar

    december 2016

    pon tor sre čet pet sob ned
    1
    • Ta veseli dan kulture – podelitev Prešernovih priznanj in nagrad za Naj kratko zgodbo
    • Ogled gledališke predstave Nora ali Hiša za lutke(2. d in 2. i)
    2
    3
    • Božično-novoletni bazar III. OŠ Celje v športni dvorani GCC in izvedba predstave Božična zgodba
    4
    5
    • Pravljica 3. h, Avč, moji zobje v Vrtcu Tončke Čečeve enota Hudinja
    • Delavnica "Alkohol = je sprememba življenja; zgodbe povedo vse" v prostorih MCC
    • Finale področnega tekmovanja v košarki za dijakinje v športni dvorani
    6
    • Začetek zbiranja hrane za Anino zvezdico in projekta Iščem novega lastnika
    • Ogled predstave Meglica v SLG Celje za dijake 1. i in 4. i, odhod iz šole ob 10:45, dijaki se vrnejo v šolo
    7
    • Sistematski pregled 1. C
    • Pravljica 3. a, Pripeljemo zimo k vam? (Hermanov brlog)
    8
    • Na obisk prihaja vrtec Braslovče - delavnica ZZZVOSKOŠMOT
    • Šolsko tekmovanje v znanju astronomije
    • Izobraževanje za razredne ekipe prve pomoči v šolski knjižnici
    • Skupne govorilne ure
    • Miklavžev koncert GCC v Narodnem domu Celje
    9
    • Šolsko tekmovanje za Cankarjevo priznanje
    • Gostovanje pravljice 3. a na Društvu paraplegikov JV Štajerske in gostovanje pravljice 3. h v Vojniku
    10
    • Državno tekmovanje iz znanja angleščine
    • Debatni turnir (Maribor)
    11
    12
    • Menjava urnika
    • Sistematski pregled 1. A
    • Predstavitev in pokušina azijskih čajev v TJ7
    • GCC IS – Bachovi cvetni plesi
    13
    • Šolsko tekmovanje v Ekokvizu
    14
    • Pišem za pravice, pisanje apelov med razrednimi urami
    • Sistematski pregled 1. J
    • Pravljica 3. a, Pripeljemo zimo k vam? (Bolnišnica Celje)
    15
    • Ogled predstave Žalujoča družina za dijake 2. in 3. letnika GIM in UG
    • Predpraznični sprejem za upokojene sodelavce
    16
    • Začetek PUD za dijake 3. letnikov
    • Koncert glasbenih sestavov GCC v Vojniku
    • Mednarodni debatni turnir v Zagrebu
    • Udeležba na osrednji UNESCO proslavi ob dnevu človekovih pravic v Ljubljani
    • Zgodovinski radio
    • Koncert DPZ in FaVoZe v Vojniku
    17
    18
    19
    • Oddaja ekoradia
    • Sistematski pregled 1. I
    • Tradicionalni predpraznični sprejem za otroke zaposlenih v MA4
    20
    • Petkov urnik za vse dijake, dijaki 3. letnika PV imajo pouk po prilagojenem urniku
    • Obeležitev mednarodnega dneva solidarnosti (Sledko)
    • Četrtfinale v odbojki
    • Bela snežinka v risalnici šole
    • Svet šole
    • Božična večerja za otroke iz socialno ogroženih družin
    • Koncert Orkestra Slovenske policije v športni dvorani GCC
    21
    • Zimski termin OIV in ID, filmska vzgoja (1. in 4. letnik), tudi 22. 12., maturitetni dan za dijake 4. letnikov (21. 12.); BIK – urbanistične delavnice (22. 12.) za 4. letnike UG; varnost pri delu za dijake 1. letnika PV
    • Filmska vzgoja za dijake 4. letnikov, Kapitan Fantastični
    • Potopisna delovna konferenca v šolski knjižnici
    22
    • Akademija ob 20. obletnici Debatnega kluba GCC
    • Tradicionalni zaključek leta za kolektiv GCC
    • Filmska vzgoja za dijake 1. letnikov, Kapitan Fantastični
    23
    • Dan šole – pouka prost dan in začetek 3-tedenskega obdobja pred ocenjevalno konferenco (prenehanje veljavnosti statusov)
    • Izvedba predstave Božična zgodba III. OŠ v Pravljičnem Celju (sodelovanje dijakov GCC)
    • NONET GCC+2, Božična pesem, Pravljična dežela
    24
    25
    26
    • Božič, Dan samostojnosti in enotnosti, novoletne počitnice – pouka prosto
    27
    28
    29
    30
    31
  • Facebook novice

    Oseba Gimnazija Celje - Center je posodobil/a svojo naslovno sliko ... Pokaži večPokaži manj

    Ogled na Facebooku

    Gimnazija Celje - Center je dodal/a dogodek ... Pokaži večPokaži manj

    Predpraznični koncert GCC v Vojniku

    december 16, 2016, 6:00pop - december 16, 2016, 7:30pop

    Vljudno vabljeni na prepraznični koncert glasbenih zasedb Gimnazije Celje - Center v Vojniku. Nastopili bodo Dekliški pevski zbor GCC pod vodstvom Davida Preložnika, FaVoZa pod vodstvom Gregorja D...

    Ogled na Facebooku

    DPZ GCC, Nonet GCC, FAVOZA !, The Šlagers in učenci III. osnovne šole Celje, foto: Tina Križan in Nik Skerbiš ... Pokaži večPokaži manj

    @[993197560802637:274:DPZ GCC], @[327354407630390:274:Nonet GCC], @[121533001209803:274:FAVOZA !], The Šlagers in učenci III. osnovne šole Celje, foto: Tina Križan in @[100000320827153:2048:Nik Sk...

    Ogled na Facebooku

    Na GCC se je začela sezona pravljic. Otroci iz Vrtca Tončke Čečeve so si ogledali pravljico 3. h Avč, moji zobki, 3. a pa je zimsko pravljico z naslovom Pripeljemo zimo k vam? premierno uprizoril v sredo v Hermanovem brlogu Muzej novejše zgodovine Celje. ... Pokaži večPokaži manj

    Pevke iz Budimpešte prinašajo srebro in zlato

    Ogled na Facebooku

    1. #gccfotostorming "(SODOBNI) SUŽNJI"

    Kaj če bi ti rekel, da imaš tri sužnje. Jaz. Ti. Vsak izmed nas. Nekje v svetu, ne veš kje. Tri sužnje. Tri imena, ki jih ne poznaš. Ne poznaš njihove starosti, ne njihove barve polti. Toda nekje v svetu imaš vsaj tri sužnje. In tvoj sosed, ki vozi novega mercedesa jih ima pet. Nekje jih ima nekdo deset, sto, tisoč... Niti enega izmed njih ne pozna, tako kot ti ne poznaš svojih treh. Saj vem, da mi ne verjameš, se delaš da ni res, da te sužnji ne obstajajo. Toda poglej svoje najljubše kavbojke, ki jih nosiš. Pa svojo najljubšo majico. Srajco. Svoje najljubše čevlje. Made in Bangladeš. Made in China. Made in Taiwan. Zdaj veš kje živijo tvoji trije sužnji. Še vedno ne veš njihovega imena. Limone iz Italije, banane iz Ekvadorja, kivi iz Malezije … Vse te sadeže so še nezrele obrali tvoji trije sužnji. Za kavo, ki ti jo vsako jutro postreže natakar, je zrna nabiral tvoj suženj, in cigaret, ki si ga privoščiš ob njej, je napolnjen s tobakom, ki ga je obral drugi suženj. Še vedno ne veš imena. Ne boš ga izvedel. Toda tvoj suženj 1, suženj 2 in suženj 3, nekje, povsod in nikjer, prekleto garajo in so prekleto resnični, kot tvoja kavica, ki jo spiješ in hlače, ki jih nosiš.
    ~Amadej Canjuga~
    ... Pokaži večPokaži manj

    Ogled na Facebooku
  • Arhiv