2016/2017

GCC IZOBRAŽEVALNO SREDIŠČE

Novi evropski projekt programa Erasmus+ Gimnazije Celje – Center kot spodbuda za inovativnost, karierni razvoj učiteljev in dijakov ter nove učne pristope

»Hitro spreminjajoča se družba terja odzive in prilagoditve, ki so ključni zlasti v izobraževalnem sistemu, kjer na negotovo prihodnost polno novih izzivov šole in učitelji pripravljajo nove generacije« so v predstavitvi novega dvoletnega evropskega projekta programa Erasmus+, akcija 1, mobilnost učnega osebja, zapisali na Gimnaziji Celje – Center (GCC), ki s tremi izobraževalnimi programi in skoraj 1000 dijaki in zaposlenimi sodi med večje srednje šole na Celjskem. Projekt, ki so ga poimenovali GCC izobraževalno središče, je pilotno zaživel v preteklem šolskem letu, v mesecu juniju pa je bil sprejet tudi v evropsko shemo financiranja. Namen projekta je vpogled v različne šolske prakse in trg dela v Evropi ter prilagojen prenos v slovenski prostor, zlasti na program predšolska vzgoja, kjer na GCC šolajo bodoči vzgojiteljski kader, s poudarki na matematični in bralni pismenosti, zgodnjem učenju tujih jezikov, karierni razvoj ter inovativnih učnih metodah, ki bodo služile tudi inovacijam v programu gimnazija in umetniška gimnazija – likovna smer. Velik poudarek je tudi na prenosu znanj v širšo strokovno javnost in tako so že lansko leto na GCC pripravili niz izobraževanj (seminarjev in predavanj) za dijake, učitelje in vzgojiteljev iz širše regije, s katerimi bodo nadaljevali tudi v tem šolskem letu. Del projekta je tudi mednarodna praksa dijakov predšolske vzgoje, ki jo na GCC pripravljajo kot člani konzorcija Ekonomski šol Slovenije – v lanskem letu je tako v vrtcih na Severnem Irskem in Malti prakso opravljalo 78 dijakov, v prihodnjem šolskem letu pa 40 dijakov potuje na Irsko in v Veliko Britanijo.

Na temo projektnega dela in medkulturnih sodelovanj se je lansko poletje in jesen na seminarjih v portugalskem Portu usposabljalo 8 učiteljev, v prihodnjih dveh letih pa je predvidenih še 6 mobilnosti. Julija se je prof. Laura Kerin Jevtič, ki je tudi avtorica strokovnega modula Tuji jezik zaotroka, udeležila usposabljanja na temo zgodnjega učenja tujih jezikov v Londonu, trije profesorji matematike pa so se kot aktivni udeleženci z referati udeležili Svetovnega matematičnega v Hamburgu. Konec oktobra je na vrsti seminar na Teneriffi, kjer se bosta 2 profesorja spoznavala s sodobnimi spletnimi metodami in kariernim razvojem, v letu 2017 in 2018 pa bodo učitelji obiskali še kolege na Finskem, Poljskem in Islandiji. GCC se kot nosilka tradicije bivšega celjskega učiteljišča s tem projektom postavlja tudi v vlogo multiplikatorja različnih znanj in praks, pri katerem bodo sodelovali tako dijaki, učitelji, partnerski vrtci in šole ter zunanji strokovnjaki, z željo po čim večjem povezovanju in sodelovanju v izobraževalni vertikali, ki je po mnenju vseh avtorjev projekta ter vodje GCC izobraževalnega središča prof. Barbare E. Hernavs in ravnatelja prof. Gregorja Deleje, edina prava pot za krepitev in samozavest uspešnega izobraževalnega sistema.

PRILOGA: Fotografija z matematičnega kongresa v Hamburgu – na fotografiji so profesorji Danijela Marolt, Tatjana Ravničan Ganzitti in Rok Lipnik (arhiv GCC)

Dodatne informacije:

Gregor Deleja, ravnatelj GCC, 041 708 945, , www.gcc.si

Pojdi na vsebino