2. glasbena matineja 2017/2018

sreda, 8. 11. 2017 & četrtek, 16. 11. 2017

W. A. MOZART: Bastien in Bastienne (komična opera v enem dejanju)

 

Dijaki 1. letnikov vseh treh programov.

SPREMLJEVALCI IN RAZPOREDITEV:

Sreda, 8. 11. 2017

  1. B: Rok Lipnik. 1.C: Sašo Šonc, 1. Č: Bernarda  Špegel Berdič, 1. D: Karen Polimac,
    1. I: Marko Zevnik

Četrtek, 16. 11. 2017

  1. A: David Preložnik, 1. H: Danica Centrih, 1. J: Sašo Šonc

NAPOTKI:

Pouk po urniku do 12.10 – predčasno zaključena 5. ura (malice po rednem urniku); vse učitelje 5. ure prosimo, da najkasneje ob 12.10 zaključijo uro in dijake napotijo v garderobo. Zbor dijakov na RONDOJU ZA ŠOLO ob 12.15. Spremljevalci najprej preverijo prisotnost, nato odidejo skupaj do Glasbene šole Celje, kjer se bo ob 12.30 začela predstava. Skupaj s predgovorom bo trajala približno 80 minut. Po predstavi se dijaki NE VRAČAJO k pouku.

Udeležba na matineji je obvezna in šteje 4 ure v okviru predmeta glasba oz. umetnost!

 Cena vstopnice: 3 EUR (plačilo po položnici)

 ****************************************

  1. A. Mozart: Bastien in Bastienne

Zaljubljeni pastirček Bastien (tenor) in pastirica Bastienne (sopran) sta se sprla, ko se je v Bastiena zaljubila bogata kraljična. Tega je premamilo bogastvo, zato se je preselil na kraljičnin grad. Kljub razkošnemu življenju in velikemu bogastvu pa se Bastien strašno dolgočasi, uboga Bastienne pa se utaplja v solzah. Čarovnik Colas (bas) se odloči, da jima bo pomagal in s pomočjo neverjetnih čarovnij in njegovih pametnih nasvetov se Bastien in Bastienne spet zaljubita, Bastien pa je bogatejši za spoznanje, da denar ne prinaša sreče.

ZASEDBA

Bastienne: Urša Lojen

Bastien: Matic Dokler (nekdanji dijak GCC)

Colas: Gašper Rataj

Lepa kraljična: Miha Bantan

Kavalirji: Jaka Novak

 Klavirska spremljava: Nataša Lazič

 Komična opera Bastien in Bastienne je realizirana v okvirju pouka komorne igre na osnovni in srednji stopnji. Opero so realizirali dijaki in učenci iz razreda prof. Davorja Mikulića, ki je pobudnik in mentor celotnega projekta.

 Libreto: Friedrich Wilhelm Weiskern

Prevod: Slavko Osterc

Glasbeni vodja: Davor Mikulić

Režija: Davor Mikulić

Scena: Srednja šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje, Petra Pižmoht, Matic Dokler
Wolfgang Amadeus Mozart se je rodil leta 1756 staršema Leopoldu in Anni Marii v Salzburgu, takrat prestolnici neodvisne knezoškofovske države, ki se danes nahaja v Avstriji. Ob krstu je dobil ime Johannes Chrisóstomus Wolfgangus Theophilus Mozart, vendar je kasneje uporabljal le imeni Wolfgang in Theophilus – slednjega v različnih oblikah, pogosto kot francoski Amadé ali italijanski Amadeo, medtem ko se danes najpogosteje uporablja latinska oblika “Amadeus”. Oče Leopold je bil priznan skladatelj in violinist, ki je služboval na dvoru salzburškega nadškofa. Dečkov izjemen glasbeni talent je postal očiten že v zgodnjem otroštvu, tako da je Leopold posvetil vso svojo energijo razvoju in izobrazbi svojega sina. Wolfgang je napredoval izredno hitro: prve skladbe je napisal že pri petih letih, prav tako je že kot otrok postal virtuoz na klavirju in violini.

Ko je imel Wolfgang šest let, se je družina odpravila na svoje prvo potovanje v München, kjer so se predstavili na dvoru bavarskega volilnega kneza. Temu prvemu potovanju jih je sledilo še več: najprej na Dunaj in v Prago, nato pa tri leta in pol dolga turneja po Evropi, med katero so Mozartovi obiskali med drugim MünchenMannheimParizLondonHaag in Zürich. Potovanja so bila učinkovita promocija “čudežnega dečka” in so bila bistvenega pomena za razvoj mladega skladatelja, saj je prišel v stik z mnogimi skladatelji in orkestri po Evropi. Vendar pa so bila potovanja manj finančno uspešna, kot je pričakoval Leopold, in tudi zelo naporna, še posebej za Wolfganga, ki je bil pogosto šibkega zdravja in je med turnejo skoraj umrl.

Ko je l. 1768 končal s skladanjem »Bastien in Bastienne«, je bil Mozart star 12 let in je živel na Dunaju. V tej njegovi prvi – pol-govorjeni in pol-peti – operi, ki jo je njegov oče poimenoval »opereta v nemščini«, lahko slišimo prisrčno, radostno in uglajeno predstavitev čustev otroka, prekinjeno z zvonjenjem priljubljenih melodij. V libretu se pojavijo samo tri osebe. Gre za preprosto delo, prirejeno po v tistem času zelo priljubljeni dunajski igri.

»Ljubezni Bastien in Bastienne«, komični parodiji uspešnice Jean Jacquesa Rousseauja »Vaški čarovnik«. Ta rustikalna glasba, polna šarma in rahločutnosti, je bila po navedbah Mozartovega prvega biografa napisana po naročilu prijatelja mladega genija dr. Antona Mesmerja, znamenitega dunajskega hipnotizerja, in prvič uprizorjena l. 1768 v njegovem zunanjem gledališču. Prva repriza se je zgodila l. 1790 v Berlinu.

 

Kako se obnašamo na prireditvah?

  • Pred prireditvijo izklopimo prenosni telefon;
  • na dogodek ne smemo zamuditi. Če zamudimo, moramo stati tiho ob strani in ob prvem ploskanju čim obzirneje sesti na najbližji sedež;
  • v vrsti do svojega sedeža stopamo obrnjeni z obrazom k obiskovalcem, ki morajo zaradi nas vstati;
  • kadar smo prehlajeni in nas muči kašelj, se koncertom/predstavam odpovemo;
  • programski list si ogledamo prej in ne motimo z njim med prireditvijo;
  • ploskanje na koncertih klasične glasbe: če ne poznamo izvajanega dela, počakamo, da zaploskajo drugi;
  • ploskamo ob koncu skladbe in ne po vsakem stavku;
  • fotografiranje ali snemanje moti obiskovalce v dvorani in nastopajoče na odru;
  • hrane in pijače ni vljudno nositi na predstave, saj s tem motimo ostale;
  • tudi tišina je lahko prijetna. Na predstavah/koncertih ne govorimo ampak, poslušamo

nastopajoče;

  • predstavo lahko zapustimo ob odmoru ali na koncu, saj drugače motimo ostale;
  • v gledališču in kinu ne jejmo bombonov, ki imajo šumeč ovitek;
  • med predstavo ne komentiramo glasno tega, kar gledamo;
  • če moramo na stranišče, ko predstava še traja, odidimo zelo tiho, da nikogar ne zmotimo;
  • če je v gledališču ali kinu garderoba, pustimo tam svoj plašč ali jakno. Sploh v hladnejših dneh, ko imamo na sebi več oblačil;
  • v kino, gledališče ali na koncert, pridemo nekaj minut pred začetkom predstave.
Pojdi na vsebino