Umetniška gimnazija - likovna smer
Splošno o programu
Izvedbeni predmetnik za program umetniška gimnazija – likovna smer je oblikovan tako, da dobijo dijaki dovolj splošnega znanja, potrebnega za uspešno opravljanje mature, s strokovnimi predmeti (risanje in slikanje, likovna teorija, umetnostna zgodovina, predstavitvene tehnike, bivalna kultura, plastično oblikovanje …) pa jih usposabljamo za razumevanje in poznavanje likovnih področij ter jim omogočamo kontinuiran likovni razvoj.
Dijaki 1. letnika lahko kot drugi tuji jezik izbirajo med nemščino, ruščino in španščino. Iz izbirnih ur si lahko dijaki v 3. letniku izberejo po eno dodatno uro tistega predmeta, ki so ga izbrali za maturo, v 2. letniku pa, če tako želijo, tudi po enega izmed ponujenih izbirnih predmetov oz. ITS.
V 4. letniku si izberejo po dva maturitetna izbirna predmeta, ki ju imajo bodisi po pet ur tedensko (psihologija, sociologija, filozofija) bodisi po štiri ure tedensko (geografija, biologija, kemija, fizika) ali pa po tri ure tedensko (zgodovina, tuji jezik, umetnostna zgodovina, likovna teorija). Matematiko in angleščino si izberejo bodisi na osnovni ali na višji zahtevnostni ravni, dodatno lahko izberejo še po eno uro tedensko dodatnega učenja slovenščine. Dodatno uro matematike bomo kot priprave na maturo izvedli že v 3. letniku.
Poskusno maturo bomo izvedli marca 2025.
Krovno temo likovnega ustvarjanja v šolskem letu 2024/2025 je V znanju je moč, hkrati pa bomo znotraj ustvarjalnega procesa obeležili tudi 100-letnico rojstva Mikija Mustra, legende slovenskega stripa in očeta slovenske animacije.
Predmetnik
IZVEDBENI PREDMETNIK | 1. RAZRED | 2. RAZRED | 3. RAZRED | 4. RAZRED |
PREDMETI | ŠT. UR na TEDEN | ŠT. UR na TEDEN | ŠT. UR na TEDEN | ŠT. UR na TEDEN |
SLOVENŠČINA | 4 | 4 | 4 | 5 |
MATEMATIKA | 4 | 4 | 5 | 5 |
PRVI TUJI JEZIK | 3 | 3 | 3 | 4 |
DRUGI TUJI JEZIK | 3 | 2 | 2 | 3 |
ZGODOVINA | 2 | 2 | 2 | / |
ŠPORTNA VZGOJA | 3 | 3 | 3 | 3 |
GEOGRAFIJA | 2 | 1 | / | / |
GLASBA | 2 | / | / | / |
BIOLOGIJA | *2 | *2,5 | / | / |
FIZIKA | *2 | *2,5 | / | / |
PSIHOLOGIJA | / | 2 | / | / |
SOCIOLOGIJA ali FILOZOFIJA | / | / | / | 2 |
INFORMATIKA | *2 | / | / | / |
UMETNOSTNA ZGODOVINA | / | 2 | 3 | 2 |
PREDSTAVITVENE TEHNIKE | 2 | *2 | / | / |
LIKOVNA TEORIJA | *2 | *2 | *2 | / |
BIVALNA KULTURA | / | / | **3+1 | *2+2 |
PLASTIČNO OBLIKOVANJE | / | / | *2 | / |
RISANJE IN SLIKANJE | *3 | *3 | *3 | *3 |
OSNOVE VAROVANJA DEDIŠČINE | / | / | 2 | / |
#TRETJI TUJI JEZIK, INTERDISCIPLINARNI TEMATSKI SKLOP |
/ | (2) | (1) | / |
IZBIRNI PREDMETI ZA PRIPRAVO NA MATURO | / | / | (1-2) | 6–8 |
S K U P A J : | 36 | 36 (38) | 35 (38) | 35-37 |
OBVEZNE IZBIRNE VSEBINE | 90 (letno) | 90 (letno) | 55 (letno) | 30 (letno) |
AKTIVNO DRŽAVLJANSTVO | / | / | 35 (letno) | / |
# IZBIRNI PREDMET za 2. in 3. razred: tretji tuji jezik, javno nastopanje, potrošništvo v odgovornosti za trajnostni razvoj, projektno delo z osnovami raziskovalnega dela, razvoj naprav z digitalizacijo
* delitve v skupine
Katalogi
Predstavljamo kataloge študijskih in jubilejnih razstav dijakov in učiteljev programa Umetniška gimnazija – likovna smer.
Izbirni predmeti (GIM in UG)
UVODNO POJASNILO K IZBIRNOSTI V GIMNAZIJSKIH PROGRAMIH
Predmetnik splošne gimnazije je sestavljen iz treh delov:
- obvezni predmeti (80 % gimnazijskega programa; jedro tega programa poleg materinščine in matematike predstavljajo še naslednji predmeti: dva moderna tuja jezika, zgodovina in geografija, 3 naravoslovni predmeti (BIO, FIZ, KEM), 3 predmeti s področja humanistike in družboslovja (FIL, SOC, PSI), glasba in likovna umetnost, informatika ter športna vzgoja);
- nerazporejene ure (14 % celotnega programa, te ure so namenjene poglabljanju znanja in specifičnim interesom dijakov – izbirni predmeti, ki imajo določene učne načrte);
- obvezne izbirne vsebine (6% celotnega programa, vključujejo različna znanja, ki jih šolski predmeti le deloma pokrivajo, izvajajo se na različne načine in so tudi namenjene za zadovoljevanje individualnih interesov dijakov);
V strokovno-gimnazijskem programu, kamor sodi tudi program umetniška gimnazija – likovna smer, izbirnost za enkrat NI OBVEZNA in ni predvidena. Na GCC sicer dijakom umetniške smeri omogočamo obiskovanje 3. tujega jezika, od leta 2018/2019 dalje pa tudi drugih izbirnih predmetov (študij okolja, javno nastopanje in projektno delo z osnovami raziskovalnega dela).
OBSEG IZBIRNIH PREDMETOV
Na GCC se izbirni predmeti izvajajo v obsegu 105 ur (2. letnik – po dve uri na teden, 3. letnik – po dve uri v prvi polovici šolskega leta).
OBLIKOVANJE SKUPIN IN PRIJAVA K IZBIRNIM PREDMETOM
V skladu s Pravilnikom o dopolnitvi Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje izobraževalnih programov in vzgojnega programa na področju srednjega šolstva (Uradni list RS, št. 99/10) lahko skupina, oblikovana pri urah za izbirne predmete, šteje največ toliko, kot je normativ za oblikovanje polnoštevilnega oddelka v skladu z ustreznim normativom, ki je za posamezne vrste izobraževalnih programov določen v VII. poglavju tega pravilnika. Število skupin pri posameznem predmetu se praviloma določi tako, da se število dijakov deli z velikostjo normativnega oddelka, kot je za posamezne vrste izobraževalnih programov in letnike v posameznih šolskih letih določeno v VII. poglavju tega pravilnika. V praksi to pomeni, da lahko na GCC oblikujemo skupino, če se k izbirnemu predmetu vpiše najmanj 16 in največ 28 dijakov – to velja za predmete študij okolja, javno nastopanje in vse 3. tuje jezike. Izjema sta kitajščina in projektno delo z osnovami raziskovalnega dela, saj izvajanje teh dveh predmetov ne financiramo iz javnih sredstev. Pri teh dveh predmetih je lahko število vpisanih manjše od normativa.
PRIJAVA; od leta 2018 je postopek prijave sledeč:
- posredovanje kataloga izbirnih predmetov dijakom maja
- izvedba e-prijav v e-učilnicah
ZDRAVA GLAVA (105 ur, 2. in 3. letnik)
Mladi se spopadate z izzivi odraščanja, z vprašanji o tem, kdo ste, kam greste, kaj si želite, s podpornimi in zahtevnimi deli medosebnih odnosov, vaše življenje je začinjeno z zahtevnimi testi, seminarskimi nalogami, obšolskimi dejavnostmi ter zgodnjim vstajanjem, poleg vsega pa vas skrbijo še globalno segrevanje, pritiski vrstnikov, družbeno-politična vprašanja in še mnogo drugega. Kako v tem »norem« svetu (😱) ohraniti zdravo glavo (🙃)?
V interdisciplinarnem izbirnem predmetu Zdrava glava se bodo dijaki spoznali s teoretičnimi in praktičnimi vsebinami, ki bodo usmerjene v podporo in razvoj fizičnega ter psihičnega zdravja. Spoznali bodo bistvene teme iz psihologije, športa, tradicionalne kitajske medicine ter filmske in književne umetnosti. Namen predmeta je celovit razvoj posameznikove osebnosti za dobro počutje, poglabljanje stika s samim seboj, sprejemanje samega sebe ter krepitev socialnih veščin, empatije in pozitivne samopodobe.
Dijaki bodo del teorije preizkusili na sebi. Povabljeni bodo k razmišljanju, kaj jih podpre v njihovem celostnem razvoju, katere navade pa bi bilo smiselno opustiti ali izboljšati. Predmet Zdrava glava je interaktiven predmet, kar pomeni, da bomo učno snov sproti dopolnjevali in prilagajali glede na potrebe in predloge dijakov.
TEMATSKI SKLOPI:
KDO SEM?
- Psihologija
- Temeljni dejavnik razvoja duševnosti
- Tradicionalna kitajska medicina
- Morfologija ljudi
- Vpliv energij, bioritem
- Diagnostika in samopomoč
- Šport
- Odnos do športa
- Kako se počutim v svojem telesu?
DEJAVNIKI, KI VPLIVAJO NA »ZDRAVO GLAVO«
- Temeljne biološke potrebe
- Spanje
- Prehranjevanje
- Gibanje
- Psihosocialni dejavniki
- Varnost
- Medosebni odnosi
- Avtonomija
- Samopodoba
- Eksistencialni dejavniki
- Avtentičnost, samoaktualizacija
- Občutek smisla življenja
- Umetnost
KAKO SI POMAGATI, ČE SE ZNAJDEM V KRIZI?
- Samopomoč
- Tehnike sproščanja
- Gibanje
- Pogovor
- Pisanje
- Branje
- Osnove psihosocialne pomoči in psihoterapije
STROKOVNA EKSKURZIJA
OGLED FILMA IN POGOVOR
BRANJE IN POGOVOR
POTROŠNIŠTVO V ODGOVORNOSTI DO TRAJNOSTI (105 ur, 2. in 3. letnik)
KAR JE DOBRO ZA OKOLJE, JE NAJBOLJŠA IZBIRA TUDI ZAME!
- Kako lahko sami vplivamo na svet, kako lahko s svojimi dejanji na koncu povzročimo ekološko katastrofo ali pa ustvarimo okolju prijazen in trajnostni odnos do skupnih dobrin?
- Vzroke svetovnih problemov običajno iščemo v drugih in drugje, manj nam je blizu misel, da nanje vplivamo sami in z vsem svojim bivanjem – doma, v zasebnem življenju, na delovnem mestu.
- Potrošništvo je eden glavnih razlogov za številne okoljske, družbene in ekonomske probleme in je v porastu. Ali smo, želimo biti, si upamo biti kritični potrošniki?
- Ali smo sposobni in pripravljeni sprejeti izziv za male ali večje spremembe v lastnem življenju ter tako družiti skupne sile v mrežo trajnostnega in skupnega napredka?
TEMATSKI SKLOPI IN VSEBINSKA PREDSTAVITEV PREDMETA:
- KRITIČNO POTROŠNIŠTVO.
- Psihologija potrošništva, vpliv medijev, vrstnikov, družine, reklamiranja na oblikovanje potrošniških navad, kriza vrednot (pomen in vpliv materialnih vrednot na oblikovanje potrošniških navad), sestava, obdelava in evalvacija anketnega vprašalnika (timsko poučevanje, medpredmetna povezava), ogled City centra Celje.
- Družba in potrošništvo, vrednote in norme potrošništva, mediji in medijski konstrukt, aktualna tematska soočenja z debatno tehniko.
- Eksperimentalno določanje količine sladkorjev in vitamina C v izbranih napitkih, preverjanje deklaracij analiziranih napitkov in primerjava z reklamnimi slogani glede na ugotovljeno sestavo živil.
- VARSTVO OKOLJA IN TRAJNOSTNI RAZVOJ. Teoretične zasnove (ekologija, trajnostni razvoj, varstvo okolja), kaj lahko sami naredimo za okolje, pregled okoljske zakonodaje, ustvarjalna družba v duhu trajnostnega razvoja.
- STROKOVNA EKSKURZIJA (v 2. in 3. letniku).
Predavanja.
Ogledi primerov dobrih praks.
- PROJEKTNA NALOGA IN PREDSTAVITEV (3. letnik).
Dijaki izberejo raziskovalno temo s področja kritičnega potrošništva.
RAZVOJ NAPRAV Z DIGITALIZACIJO (RANDI) (105 ur, 2. in 3. letnik)
RAzvoj Naprav z DIgitalizacijo (ali krajše RANDI) je interdisciplinarni tematski sklop, v okviru katerega se dijaki spoznajo z osnovami načrtovanja, razvoja, izdelave in predstavitve kompleksnega izdelka, katerega delovanje temelji na zajemanju, obdelavi in digitalni analizi podatkov.
Dijaki na podlagi svojih interesov, potreb in predznanja izberejo učne vsebine in tehnike, ki jih uporabljajo v postopku reševanja problemov in razvoja naprave. Predmet vključuje naslednja področja:
- poznavanje in uporaba fizikalnih merilnih sistemov,
- delovanje in načrtovanje enostavnih električnih vezij,
- uporaba mikroračunalniških sistemov (npr. Arduino ali Raspberry PI),
- programiranje mikroprocesorjev,
- 3-D modeliranje in 3-D tiskanje,
- priprava in izvedba predstavitve izdelka.
Dijaki skladno s svojimi željami izberejo cilj svojega razvojnega dela, ki ga lahko osvajajo sami ali v skupini. Izbirajo lahko med predstavljenimi možnostmi, ki vključujejo formalne razpise in zahteve raznih srečanj in tekmovanj, in razvojnimi projekti po lastni izbiri. Nekaj primerov izdelkov, ki jih dijaki v sklopu predmeta lahko načrtujejo, izdelujejo, testirajo, umerjajo in predstavljajo, lahko najdete spodaj:
- cenovno ugoden merilnik izbrane fizikalne količine;
- model kompleksne tehnološke naprave ali sistema;
- didaktični pripomoček za demonstracijo fizikalnega koncepta;
- fizikalni sef, izdelan skladno z razpisom tekmovanja »Videl, premislil, odklenil!«;
- most iz špagetov, izdelan skladno z razpisom tekmovanja »Ali je kaj trden most«;
- eksperimentalna in teoretična obravnava problema, razpisanega v sklopu tekmovanja »International Young Physicists’ Tournament« (IYPT);
- projekti po lastni izbiri.
S sodelovanjem pri predmetu dijaki razvijajo svojo kreativnost in nekatere za zaposljivost ključne osebnostne kompetence, kot so:
- digitalna pismenost,
- sposobnost reševanja problemov,
- sposobnost načrtovanja in izvedbe znanstvenih poskusov,
- sposobnost kritičnega vrednotenja, obdelave in analize podatkov,
- sposobnost sodelovanja v skupini,
- sposobnost priprave in posredovanja ključnih informacij o delu in rezultatih,
- sposobnost javnega govornega nastopanja,
- sposobnost argumentiranega razpravljanja o predstavljeni tematiki.
Vsi, ki vas zanima razvojno delo z novimi tehnologijami in vam problemi ne predstavljajo preprek, pač pa izzive, ste vabljeni na RANDI!
ŠPANŠČINA (105 ur, 2. in 3. letnik)
¿POR QUÉ ESPAÑOL? ZAKAJ ŠPANŠČINA?
|
|
Pridruži se več kot 550 milijonom ljudem, ki govorijo španščino. Je drugi jezik na svetu po številu govorcev, saj ga govori 7,6 % svetovnega prebivalstva, uči pa se ga kar 21 milijonov ljudi po svetu. Spoznaj jezik, v katerem sta pisala Cervantes in Lorca, jezik, v katerem nastajajo največje glasbene uspešnice Shakire, Enriqueja Iglesiasa, Luisa Fonsija in Malume in v njih poplesavajo širom po svetu. Nauči se osnov jezika dveh najpopularnejših nogometnih klubov na svetu in priljubljenih modnih znamk. Prisluhni, kako zvenijo recepti za slastno paello, tapas in sangrío, in se na ekskurziji v Španijo prepričaj, zakaj je španščina tako priljubljena. ¡Nos vemos!
NEMŠČINA (105 ur, 2. in 3. letnik)
ZAKAJ IZBRATI NEMŠČINO KOT IZBIRNI PREDMET?
- Nemščina spada z okoli 140 milijonov govorcev med največje svetovne jezike.
- Nemščina se govori v Nemčiji, Avstriji, Lihtenštajnu, Švici, Luksemburgu, na Južnem Tirolskem v Italiji ter v posameznih delih Poljske, Belgije, Francije ter celo Romunije,
- Četrtina prebivalcev Evropske unije govori nemščino kot materni jezik.
- Nemščina je kot tuji jezik drugi najbolj priljubljeni jezik (za angleščino) v Evropi, na Japonskem ter v ZDA.
- Nemščina je jezik, v katerega se največ prevaja iz drugih jezikov.
- Nemščina je med najpomembnejšimi delovnimi jeziki v institucijah EU.
Nemščina kot tretji tuji jezik na GCC:
- Namenjena je dijakom, ki se učijo španščino in ruščino kot drugega tujega jezika.
- Delo poteka v manjših skupinah.
- Poudarek je na praktični rabi jezika (manj slovnice, več pogovora).
- Uporaba e-učnih gradiv.
- Občasno sodelovanje tujejezičnega asistenta.
- Organiziramo ekskurzije v nemško govoreče dežele.
Pridružite se veliki družini nemško govorečih in investirajte v najbolj donosno naložbo za vašo prihodnost – znanje tujih jezikov.
Willkommen! (=Dobrodošli!)
FRANCOŠČINA (105 ur, 2. in 3. letnik)
Francoščina kot tretji tuji jezik, skupaj s francosko kulturo, zgodovino in civilizacijo, je na GCC v okviru OIV prisotna že polnih 16 let.
V letu in pol, kolikor se pri francoščini družimo, spoznamo toliko jezika, da smo se najbolj optimistični sposobni sporazumeti na francoski ulici brez pomoči ”omniprezentne” angleščine. Francoščina je težek jezik, vendar poskušam pouk čim bolj prilagoditi danim razmeram. Snov poskušam podati slikovito, z aktualnimi in popularnimi podatki iz sveta, ki ga dijaki odkrivate. Seveda se pri pouku tudi pošalimo in pozabavamo. Največji šok za vas je, ko prvo uro napišem na tablo izraz, ki je dolg za celo dolžino table (pa table na GCC niso ozke), nato pa to preberemo v le nekaj zlogih! Vendar se na to hitro navadite.
Sicer pa smo to, da je Francija čudovita, spoznali na lastne oči. Konec marca 2016 smo se prvič skupaj podali v Francijo, v Pariz. Pozneje smo raziskovali še Azurno obalo, gradove Loare, pa Šampanjo in Burgundijo. Nepozabno!
Skratka …
Bienvenus aux cours de la langue francaise!
ITALIJANŠČINA (105 ur, 2. in 3. letnik)
Benvenuti al corso di italiano! 🇮🇹
Italijanski jezik je na Gimnaziji Celje – Center izbirni predmet že 15 let. Pri pouku italijanščine poudarjamo veščine komunikacije in sporazumevanje v vsakodnevnih resničnih situacijah ter spoznavanje dežele, njene kulture in znamenitosti.
Znali se boste predstaviti in povedati kaj o sebi, znali boste naročiti v baru in v restavraciji, spoznali boste italijanske recepte, znali boste rezervirati sobo v hotelu in se dobro znašli v italijanskih mestih.
V okviru pouka dijaki pripravijo, prinesejo in predstavijo tipične italijanske prigrizke in sladice, kot so focaccia, pizza, tiramisu, panna cotta in druge, pripravijo pa tudi cappuccino iz prave italijanske caffettiere ali s kavnim avtomatom Illy.
Italijanski jezik govori približno 60 milijonov prebivalcev Italije, pa tudi 10 milijonov izseljencev po vsem svetu, zato se vse več ljudi odloča za učenje tega tujega jezika. Število ljudi, ki govori italijanščino kot tuji jezik, narašča; trenutno jih je kar 125 milijonov. Med njimi so tudi naši dijaki, ki se vedno pogosteje odločajo za učenje italijanščine kot tretjega tujega jezika, v zadnjih letih pa posegajo tudi po odličnih rezultatih na državnem tekmovanju.
RUŠČINA (105 ur, 2. in 3. letnik)
In še nasvet: Če vas bo kdo po rusko vprašal: »Как ваша фамилия?/izg.: Kak vaša familija?/«, mu nikar ne odgovorite: »Hvala, dobro, vsi so zdravi!«, kajti sprašuje vas po vašem priimku. 😊
ZAKAJ IZBRATI RUŠČINO?
Odgovori dijakov (1. Č, 2. D, 3. D, april 2022):
Cirilica, smeh, uporabno znanje, družina, čajanka, Bogenšperk, delavnice, izleti, kulturni dogodki, ruska poezija, razgiban pouk, folklora, ruski običaji, palačinke, manjše skupine, zabava, sproščenost, odnosti, povezanost, učenje s pomočjo glasbe, …
KITAJŠČINA (105 ur, 2. in 3. letnik)
你好 Nǐ hǎo !
Ali veste, da angleščino govori malo več kot 300 milijonov ljudi, medtem ko je kitajščina materni jezik skoraj milijardi ljudi? Kitajščina je jezik prihodnosti, predvsem zato ker je Kitajska postala druga svetovna gospodarska velesila.
Če torej želite spoznati Kitajsko, deželo daljnega vzhoda, njeno pisavo, navade in bogato kulturo? Ali celo pisati in brati pismenke? Pripraviti tradicionalne kitajske jedi? Potem ste več kot dobrodošli J
Pri pouku kitajščine boste:
- usvojili temeljno znanje za osnovno sporazumevanje v kitajščini z razvijanjem vseh jezikovnih sposobnosti (ustno in pisno sporočanje ter bralno in slušno razumevanje, poudarek bo na medosebni komunikaciji);
- spoznali kulturne, zgodovinske, demografske, geografske, zgodovinske, etnološke in ekonomsko-politične posebnosti Kitajske;
- spoznali način življenja in miselnosti kitajske družbe
Pouk vključuje tudi veliko aktivnosti: spoznavanje in pokušanje pravih čajev ter kitajske hrane, kitajsko kulinariko, vadbo borilnih veščin, poslušanje kitajske glasbe in učenje kitajskih sodobnih in tradicionalnih pesmi, poznavanje tradicionalnih kitajskih inštrumentov, slikanje na Pekinške maske, obisk kitajskega kotička v Osrednji knjižnici Celje, bližnje srečanje z deželo s pomočjo potopisnih predavanj, kaligrafije, tekmovanje Kitajski most …
Ponosni smo tudi, da se je leta 2020 na GCC uradno odprla tudi peta Konfucijeva učilnica v Sloveniji, ki bo dijakom in učiteljem GCC omogočila številne dejavnosti, stik s kitajskimi učitelji, izmenjave s Kitajsko ter drugimi Konfucijevimi učilnicami po Sloveniji in svetu ter sodelovanje pri vseh aktivnostih Konfucijevega inštituta Ljubljana.