Projekti
Šolski projekti
(Koordinatorica M. Turnšek, namestnica P. Lajlar)
Več informacij na podstrani: UNESCO ASPnet
POZDRAV POMLADI (21. 3. 2025)
(mentorji A. Metličar, B. Arlič Kerstein, D. Preložnik, S. Šonc, E. Mutec)
Tradicionalno prireditev ob svetovnem dnevu poezije bomo letos izvedli kot združen pomladni koncert in prireditev ob svetovnem dnevu poezije. Vodilo prireditve, ki jo bomo izvedli ob svetovnem dnevu poezije v celjskem Narodnem domu, ostaja medkulturni dialog in odkrivanje umetnostnih zakladov tujih kultur.
Ekovrt GCC
(Koordinatorica V. Lavrinc)
V šolskem letu 2015/2016 se je GCC vključila v mrežo šolskih ekovrtov, udejanjili pa smo tudi idejo o šolskem vrtu in učilnici na prostem – klopi v parku, ki se vzpenjajo nad štirimi visokimi gredami iz macesnovega leta, ki so jih uredili dijaki in učitelji po permakulturnih smernicah in upoštevajoč ukrepe varnega vrtnarjenja na onesnaženih območjih. Ob gredah se nahajata tudi hotel za žuželke in kompostnik. Nadaljujemo tudi s cilji, ki smo si jih zastavili v preteklosti – trije tematski vrtovi (dišavno-zeliščni, zelenjavno-okrasni ter čebelam in čmrljem prijazen vrt) in Unesco vrtiček, omogočiti dijakom stik z zemljo, ustvarjati priložnost za delo in učenje, inovativnost, sprostitev in veselje. Dijaki z urejanjem vrta in aktivnim delom razvijajo spretnosti vrtnarjenja, zdrav življenjski slog in kritično razmišljajo o pomenu samooskrbe. S šolskim vrtom v središču mesta želimo postati dober zgled varnega vrtnarjenja s prilagajanjem dejanske rabe, z uporabo visokih gred in varnim kompostiranjem. Sicer pa je učilnica na prostem namenjena pouku in raziskovanju različnih strokovnih področij. Vse leto bomo v ekovrtu organizirali tudi različne delavnice in izobraževanja, oddelčne skupnosti pa bodo izvolile tudi razredne predstavnike za ekovrt, za katere bomo organizirali še dodatna izobraževanja.
Zdrava šola
(Koordinatorica N. Laul, sodelavci profesorji Š. Sešlar, M. Grešak, D. Centrih, R. Lipnik)
S sodelovanjem v mreži Zdravih šol podpiramo idejo spodbujanja in usmerjanja k zdravemu načinu življenja v najširšem smislu. Upoštevamo nacionalne smernice delovanja Zdrave šole in jih dopolnjujemo z dejavnostmi, za katere skozi leto ocenimo, da bodo učinkovito prispevale k duševnemu in telesnemu zdravju naših dijakov. Tim Zdrave šole se bo udeleževal srečanj regijske mreže Zdravih šol in pomembne informacije in spoznanja prenašal na ciljno populacijo.
Z organizacijo predavanj in delavnic na temo zdrave prehrane in gibanja bomo poskusili prispevati k bolj zdravemu življenjskemu slogu dijakov. Posvečali se bomo tudi temi novodobnih odvisnosti, ki so pogost spremljevalec sodobnega načina življenja vseh generacij.
Učitelje bomo ozaveščali o lastnih telesnih zmogljivosti in organizirali rekreacijo, ki bo vključevala pohode in različne oblike vadbe ter redno tedensko intervalno vadbo, ki je namenjena tudi dijakom. V času OIV in ID bomo nadaljevali sodelovanje z zunanjimi ustanovami (NIJZ, Zdravstveni dom Celje in druge) in za dijake pripravili delavnice na temo sproščanja, spolne vzgoje in temeljnih postopkov oživljanja.
Nadaljujemo z organiziranjem krvodajalskih akciji za učitelje in dijake (november, marec). Te bomo pripravljali v sodelovanju z MEPI-jem.
Evropska točka na nadarjene dijake, mreža referenčnih šol za delo z nadarjenimi
(tim za delo z nadarjenimi dijaki: Maruša Grešak, Marjana Turnšek, Rok Lipnik, Barbara Arzenšek in Helena Maher Resinovič)
Formiranje mreže referenčnih šol za delo z nadarjenimi dijaki se je začelo pomladi 2017, ko je ZRSŠ izbral 14 šol in jih izzval, da v mrežnem sistemu soočajo ideje in izkušnje, se učijo na primerih dobrih praks in krepijo različne načine povezovanja pri delu z najbolj nadarjenimi dijaki. Šole v mreži so na osnovi svojega preteklega dela oz. referenc potrjene kot referenčne za naslednja področja: znanstveno raziskovalna dejavnost, umetniško-humanistična dejavnost, naravoslovna dejavnost, debate, dobrodelnost, tutorstvo, karierni razvoj, tabori …
26. 1. 2018 je GCC s strani evropske mreže European Talent Support Networt dobila naziv Evropska točka za nadarjene. Mednarodna organizacija, ki so jo leta 2015 ustanovili v Evropskem parlamentu v Bruslju, deluje v okviru 20 centrov za nadarjene (slovenski deluje na PeF Ljubljana), ti pa podpirajo več kot 300 točk za nadarjene. V Sloveniji je doslej v mrežo vključenih 21 vrtcev, šol in drugih organizacij.
Aktivna mreža šol spodbuja sodobne pedagoške prakse in razvoj orodij za prepoznavanje nadarjenosti na vseh področjih. Nosilke naziva Evropska točka za nadarjene se morajo v prijavi izkazati z aktivnim delovanjem na številnih področjih in učnimi rezultati. GCC je bila prepoznana kot odprta in mladim prijazna šola z odličnimi praksami na področjih dela z nadarjenimi in povezovanja formalnega in neformalnega učenja. S programi za nadarjene bomo tudi v tem šolskem letu aktivno oblikovali celostno strategijo šole na tem področju ter sodelovali pri vseh dejavnostih slovenskega centra.
IZMENJAVE DIJAKOV IN UČITELJEV S ŠOLAMI V SLOVENIJI IN TUJINI:
- Obiski tujih učiteljev na GCC. Tudi letošnje leto bomo na GCC med septembrom in junijem gostili delegacije tujih učiteljev (bodisi v okviru programa Erasmus + ali drugače).
- Načrtovani projekti izmenjav. V letošnjem šolskem letu bomo nadaljevali z obstoječimi izmenjavami.
Šolski projekt Celje – mesto moje mladosti
(Koordinatorica B. Arzenšek)
S projektom Celje – mesto moje mladosti želimo našim prvošolcem programa gimnazija predstaviti mesto z najrazličnejših perspektiv. Izvedi bomo vsebinsko različnih programe s področja naravoslovja in matematike, družboslovja, jezikoslovja, športa in umetnosti. Projekt bomo izvedli 3. in 4. oktobra 2024.
Šolski projekt Zlato jabolko
(Koordinatorica B. Špegel Berdič)
V projekt so vključeni dijaki 2. letnika gimnazije in umetniške gimnazije. Izvajamo ga v šoli in Kozjanskem regijskem parku, saj želimo dijakom omogočiti neposredni stik z naravnim okoljem in izvajanje različnih aktivnosti v njem. Dijaki pridobivajo znanje z izkustvenim učenjem, omogočimo jim lastno raziskovanje in eksperimentiranje ter sodelovalno učenje. Seznanijo se z bogato naravno in kulturno dediščino, visoko stopnjo biodiverzitete in evropsko pomembnimi varstvenimi območji Natura 2000. Proučujejo odnose med okoljskim in družbenoekonomskim razvojem, pri čemer je poudarek na ohranjanju narave in učenju iz njenih strategij ter s tem razvijanju vrednot trajnostnega razvoja. Dijaki potrebo varovanja narave in kulturne dediščine prepoznavajo kot pomembno razvojno priložnost.
Vključuje naslednje teme: Moje jabolko (J. Kovač), Vrednote za trajnostni razvoj (S. Painkret), Kozjanski park v številkah (D. Marolt), Aškerc v Podsredi (N. Grobelnik), Zapori in nadzor (P. Lajlar), Življenje v renesansi (Š. Lužar), Renesančna posvetna instrumentalna glasba (S. Šonc), Likovno ustvarjanje (A. Džakušič), Naravnogeografske značilnosti Kozjanskega parka (A. Pristovšek) in Iz zakladnice narave za čiščenje voda (B. Špegel Berdič). Projekt bomo izpeljali v dveh projektnih dneh. Prvega bomo izvedli 3. oktobra v Kozjanskem parku, ki je naš zunanji sodelavec pri projektu, drugega pa 4. oktobra v šoli. Dejavnosti v Kozjanskem parku bodo potekale kot ekskurzija z vodenimi ogledi, ogledom filma in mečevanja, intervjujem, terenskim raziskovalnim delom in likovno ustvarjalnostjo. Dijaki bodo izvedli recital in glasbeno ter plesno predstavo. V šoli bomo izvajali raziskovalno delo in interpretacijo rezultatov po posameznih tematskih sklopih.
Šolski projekt Igre v gozdu
(Koordinatorici M. Krajnc Sevšek in D. Centrih)
Projekt je namenjen dijakom 1. razreda programa PV in se navezuje na modul igre za otroka ter na naravoslovne predmete. Izvedli ga bomo aprila 2025. Pri strokovnem modulu se dijaki spoznavajo s teoretičnimi značilnostmi igre predšolskega otroka, v praksi pa v sklopu projektnega dne, ki ga načrtujemo skupaj z Zavodom za gozdove Slovenije, enota Celje. Strokovnjaki Zavoda bodo dijake popeljali po mestnem gozdu in jim predstavili različne načine, kako lahko z igro oz. drugimi aktivnostmi vzgojitelji predšolskim otrokom približajo gozd. Dijaki bodo v projektu v okviru medpredmetnega povezovanja (igre za otroke, biologija, gozdna pedagogika) ozavestili pomen gozda kot naše dragocene kulturne dediščine. Seznanili se bodo z gozdnim bontonom, spoznali bodo biodiverziteto gozda, gozdne mite in osnove gozdne pedagogike. Pridobljeno znanje bodo prenesli v praktične primere iger za otroke in v kasnejše delo z otroki v vrtcu.
Šolski projekt Otroci in naravoslovje
(Koordinatorica V. Lavrinc, prof.)
Dijaki 2. razreda programa PV bodo aprila 2025 izvedli projekt Otroci in naravoslovje, in sicer v ljubljanskem živalskem vrtu, kjer bodo zanje pripravili predavanje Rokovanje z živalmi, ogledali pa si bodo tudi živalski vrt, kasneje pa še Hišo eksperimentov. Delo bodo nadaljevali v šoli, kjer bodo v modulu naravoslovje predstavili živali in načrtovali dejavnosti za predšolske otroke. Del projekta je tudi sodelovanje z Društvom BIOEXO in delavnica o eksotičnih živalih, ki jo bomo izvedli na šoli.
S pravljico na pot
(Koordinatorica B. Arlič Kerstein, izvajalci učitelji USI in JIO)
Tretješolci programa predšolska vzgoja bodo del ustvarjalnega izražanja in modula jezikovno izražanje otrok namenili pripravi avtorske glasbene pravljice (praznična tema, okolijska tema, pravljica z naukom) in z njimi gostovali po vrtcih v regiji, v Osrednji knjižnici Celje in v Hermanovem brlogu. Pravljice bodo predvidoma premierno uprizorjene oktobra, decembra in aprila.
Naravoslovne urice za predšolske otroke
(Koordinatorici V. Lavrinc in D. Centrih)
Dejavnost je namenjena predšolskim otrokom, izvajajo pa jo dijaki 2. letnika programa PV. Gre za niz eksperimentov za predšolske otroke ter predstavitev nekaterih živali in rokovanja z njimi. Dijaki bodo pripravili eksperimente s področja naravoslovja, ustrezen laboratorijski pribor in kemikalije ter vsebinski del predstavitve živali in rokovanja z njimi. Mentorici bosta poskrbeli za zloženke za otroke in vsa navodila dijakom za izvedbo delavnic. Dijaki bodo delavnice za predšolske otroke izvedli v dopoldanskem času. Vsak dijak bo izvedel eksperimente z dvema ali tremi predšolskimi otroki. Predstavitev in rokovanje z živalmi bo potekala v skupinah.
Ta del na programu PV obsega tudi sodelovanja z vrtci, OŠ Glazija, Muzejem novejše zgodovine Celje, Tehnoparkom in Osrednjo knjižnico Celje, kamor se dijaki in učitelji vključujejo kot izvajalci delavnic in programov.
ESS, Erasmus+ projekti
Projekti E + in ESS v postopku kandidature
GCC je kot pridruženi partner podprla več predlogov projektov v sklopu programa E+, ključni ukrep 2 (strateška partnerstva), rezultati omenjenih razpisov bodo znani jeseni 2024.
Akreditacija Erasmus + za strokovno-poklicno in splošno izobraževanje (2021-2027)
(koordinatorici S. Vincelj in M. Krajnc Sevšek)
Center Republike Slovenije za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja je Gimnaziji Celje – Center (GCC) podelil Erasmus akreditaciji za strokovno-poklicno in splošno izobraževanje. Gre za nov mehanizem EU, ki bo v okviru prihodnjega programa v obdobju 2021-2027 omogočal lažjo pridobitev sredstev za projekte mobilnosti na področjih šolskega, poklicnega in strokovnega izobraževanja ter na področju izobraževanja odraslih. V prihodnjem programskem obdobju si je šola na področju splošnega izobraževanja zadala šest strateških ciljev, ki bodo usmerjali projektno delo z evropskimi partnerji: prenos dobrih praks iz tujine za ohranjanje in bogatenje lokalnega okolja, učenje z izkušnjami za trajnostni razvoj, odgovorno potrošništvo, nizko ogljično družbo in zdrav življenjski slog, digitalizacija procesov, povečanje števila (ob)šolskih dejavnosti na področju STEM, povečanje deleža avtentičnega in izkustvenega učenja ter vzpostavitev celovitega sistema kariernega razvoja za dijake in učitelje.
Na področju poklicno-strokovnega izobraževanja pa smo si zadali naslednje cilje: povečati povezovanje znanj, spretnosti, veščin in vseh sodelujočih v soodvisno celoto, spodbujati in uresničevati več sodelovanja in povezovanja med učitelji, dijaki, predmetnimi področji oziroma moduli, uvajati aplikativna znanja za delo s predšolskimi otroki, učiti dijake formativnih pristopov v zgodnjem obdobju in vrtcu, krepiti ozaveščanje prehoda iz večkulturnega v medkulturno okolje in krepiti smotrno uporabo IKT v vrtcu za otroke in vzgojitelje.
V tem šolskem letu bomo v okviru akreditacij izvedli mobilnosti (dijakov, učiteljev, tujih strokovnjakov, študentov) po napovedanem programu. Vse aktivnosti v zvezi s prasko dijakov programa PV v tujini bo koordinirala prof. M. Krajnc Sevšek.
Evropska prostovoljna služba. Tudi letos bomo, če se bo pojavila priložnost, v sodelovanju s Celjskim mladinskim centrom na GCC gostili prostovoljce programa EVS, še vedno pa ostaja cilj, da tudi GCC pridobi mednarodno akreditacijo za izvajanje tega programa.
Lifelong moving and volunteering (M. Krajnc Sevšek) – na GCC sledi še tretje srečanje v okviru projekta (predstavite šole, pohod na Stari grad z aktivnostmi, obisk Jame Pekel in »gasilska olimpijada« v Šoštanju, obisk Ljubljane), ki se zaključuje 27. 9. 2024.
Eduhive (M. Krajnc Sevšek): projekt se osredotoča na dvig kompetenc učiteljev za vpeljavo Apipedagogike v razrede in izobraževanje za bodoče vzgojitelje. Cilj je oblikovanje priročnika za uspešno izvajanje Apipedagogike, krepitev kompetenc strokovnih delavcev in spodbujanje družbene demokracije. Pričakujemo dvig kakovosti vzgojno-izobraževalnega dela, podporo avtonomnemu delovanju učiteljev ter aktivno vključevanje v družbo z osveščanjem o radikalizaciji in nasilnem ekstremizmu.
Oktober 2024 – srečanje koordinatorjev projekta
Marec 2025 – srečanje z dijaki v Comu, Italija
September/oktober 2025– srečanje z dijaki v Sloveniji
Marec – zaključno srečanje koordinatorjev v Italiji
Tim Erasmus + bo pripravljal tudi druge mednarodne pobude za prijavo na program Erasmus + ter koordiniral in spremljal ostale mednarodne razpise ter projekte šole, ki se lahko prijavijo na različne razpise (EU Code Week, European Remembrance, EVS, Creative Europe …).
Razvojne naloge in nacionalni projekti
Razvojna naloga – Vključujoča šola – vključujoči fizični prostor
(koordinatorica B. Arzenšek, sodelujoči A. Metličar, S. Painkret, I. Stariha, M. Turnšek, T. Bračun, D. Ambrož, Š. Lužar, D. Centrih, A. Rozoničnik, A. Rotovnik Omerzu)
Cilji razvojne naloge so:
- Uvajati spremembe na področju učenja in poučevanja: spodbujanje samostojnosti in samoiniciativnosti učencev, zagotavljanje ustrezno zahtevnih izzivov in dejavnosti, uveljavljanje izkustvenega učenja z odkrivanjem in raziskovanjem ter ozaveščanje pomena in uravnavanja čustev za učinkovito učenje.
- Poudariti pomen fizičnega, socialnega, izvenšolskega, vseživljenjskega, družbenega in sodelovalnega učenja.
- Zavzemati se za spremembe na ravni mišljenja, čustvovanja in delovanja učiteljev, ravnateljev, učencev in staršev.
- Posamezniku pomagati najti svoj prostor v svetu, ki ga uči kakovostno živeti in sobivati z drugimi.
- Razvijati šolsko prakso, ki bo v kar največji meri upoštevala individualne potrebe, posebnostmi, zmožnostmi, … učenca, ki temelji na formativnem spremljanju, s katerim zagotavljamo optimalen razvoj ter učno uspešnost vsakega učenca (posodobitev didaktike pouka)
- Videti in slišati vsakega učenca, spodbujati medsebojno sodelovanje ter s tem izboljšati njihovo motivacijo (za učenje) in soudeleženost pri razvoju vključujoče šole.
- Ustvariti učno okolje, v katerem se bodo učenci počutili varne, sprejete, vključene in bodo lahko razvijali svoje potenciale.
Inovativna pedagogika 5.0
(koordinatorica M. Turnšek)
1. Šifra projekta NRP: 3350-23-3503 – Inovativna pedagogika 5.0
RAZVOJNO PODROČJE C3: Pametna, trajnostna in vključujoča rast
KOMPONENTA K5: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod
INVESTICIJA E: Celovita transformacija (trajnosti in odpornosti) zelenega in digitalnega izobraževanja
NAZIV RAZPISA: »Eksperimentalni projekti – celovit razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike«
KRATEK NAZIV RAZPISA: Celovit razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj RIN
VSEBINSKO PODROČJE (SKLOP): SKLOP 1 – Transformacija poučevanja in učenja za življenje v digitalni dobi
NOTRANJA ORGANIZACIJSKA ENOTA NA MINISTRSTVU: Služba za digitalizacijo izobraževanja
2. Datum začetka projekta: 01. 9. 2023
3. Konec projekta: 30. 06. 2026
4. Financer: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in Evropska unija – NextGenerationEU
5. Vrednost: 3.300.000,00 EUR
6. Nosilna organizacija: Zavod Antona Martina Slomška
7. Konzorcijski partnerji: https://inovativna-sola.si/konzorcij
8. Koordinator projekta na VIZ: Marjana Turnšek, uni. dipl. nem.
9. Predstavitev projekta:
Gimnazija Celje – Center se je prijavila in bila izbrana v projekt Inovativna pedagogika 5.0. Projekt vodi Zavod Antona Martina Slomška, v njem sodelujejo razvojne institucije Zavod RS za Šolstvo, Fakulteta za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru, Fakulteta za računalništvo in informatiko, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem.
V projekt je vključenih 40 razvojnih vzgojno izobraževalnih zavodov. Projekt traja 3 leta in sicer od 2023 do 2026.
Opis projekta:
Družbene spremembe in življenje v povezanem, hitro spreminjajočem se svetu (Družba 5.0), postavljajo posameznika in družbo pred mnoge izzive, ki jih ne moremo rešiti le z uporabo ustaljenih vzorcev. Svetovni gospodarski forum, druge organizacije in delodajalci ne povprašujejo le po kompetencah ustvarjalnosti, kritičnega razmišljanja, reševanja problemov in veščinah, povezanih z razvojem in uporabo tehnologije, ampak dajejo vedno večji poudarek tudi medosebnim in socialno-čustvenim veščinam (Taksonomija 4.0). Slednje vključujejo predvsem sposobnost sodelovanja, usklajevanja in učinkovitega komuniciranja z drugimi. Vloga izobraževanja bo tako morala biti priprava mladih na reševanje izzivov prihodnosti.
Na področju izobraževanja to pomeni odmik od ustaljenih vzorcev transmisije znanja k inoviranju lastne prakse in uvajanju inovativnih oblik poučevanja in učenja, ki bodo učečim se omogočale razvijanje njihovih digitalnih kompetenc, temeljnih vsebin RIN, kritičnega mišljenja, kreativnosti in ustvarjalnosti.
Inoviranje lastne prakse poučevanja in učenja je soodvisno od usposobljenosti učitelja ter dostopne tehnologije. Z digitalno transformacijo izobraževanja/pouka je moč pri učiteljih spodbuditi uporabo učnih okolij in strategij poučevanja, ki učencem omogočajo samostojno delo v digitalnem in inovativnem učnem okolju ter posledično s tem pri učencih spodbujajo kritično mišljenje ter razvoj višjih miselnih procesov. To pomeni spremenjen način poučevanja, pri katerem dejavnosti od učencev zahtevajo, da kritično razmišljajo, vrednotijo, povezujejo in uporabljajo usvojene kompetence za reševanje problemov.
Projekt Inovativna pedagogika 5.0 povezuje in nadgrajuje rezultate prejšnjih projektov, ki so že začeli spreminjati tako učna okolja kot paradigmatske poglede na področju poučevanja, podprtega s sodobno tehnologijo v slovenskem prostoru, kot so E-šolstvo, Inovativna pedagogika v luči kompetenc 21. stoletja 1:1, E-šolska torba, EU-folio, ATS 2020, NA-Ma poti, Dvig digitalne kompetentnosti, SETCOM, A-SELFIE in drugi. V projektu bomo nadgrajevali rezultate, izkušnje in smernice na področju digitalnih kompetenc učečih se in učiteljev ter temeljnih vsebin računalništva in informatike pri učencih in dijakih. Le to bomo dosegli s celostnim pristopom, upoštevajoč vseh 7 temeljnih področij sprememb. Za uspešno transformacijo in paradigmatske spremembe na področju izobraževanja bomo pripravili inovativne učne scenarije, preko katerih bomo predstavili konkretne primere in pristope poučevanja v luči dviga digitalnih kompetenc učeči se ter njihovih temeljnih znanj s področja računalništva in informatike. Le te bomo preizkusili na 40 izbranih VIZ-ih, z njihovimi inovativnimi oddelki in izbranim oddelčnim učiteljskim zborom. V pomoč nam bodo zunanji izvajalci ter inovativna organiziranost dela, ki vključuje način povezovanja konzorcijskih partnerjev, način gradnje učeče se skupnosti, inovativni model izobraževanja učiteljev ter napredno raziskovalno delo na področju uvajanja sodobnih tehnologij v učni proces (od e-storitev in e-vsebin do umetne inteligence, navidezne in obogatene resničnosti, področja humanoidnih robotov ipd.). Vključena bo tudi neodvisna evalvacija, s katero bomo sproti preverjali zastavljene rezultate in kazalnike. Poleg same evalvacije bomo skrbeli tudi za učinkovito vodenje. S takšnim pristopom bomo prišli do modelov celovitega pristopa razvoja digitalnih kompetenc in temeljnih vsebin RIN učečih se na VIZ, podprtih z ustreznimi didaktičnimi priporočili.
Za uspeh projekta so poleg usposabljanja učiteljev in ravnateljev ključni učinkoviti šolski razvojni timi, fleksibilna organizacija, distribuirano vodenje in vzpostavitev celovitega podpornega okolja, vključno z infrastrukturo in strokovnimi ter učečimi se e-skupnostmi. Le tako bomo lahko prišli do ustrezne ravni poučevanja v inovativnih razredih in širše, kjer bo v središču pedagoškega procesa razvoj učenčevih digitalnih kompetenc ter temeljnih znanj RIN učenca, v katerih bodo učenci in dijaki prevzeli aktivno vlogo v vseh fazah učno-vzgojnega procesa od načrtovanja do vrstniškega vrednotenja.
Takšen pristop bo spodbujal in zagotavljal pridobivanje znanj in kompetenc potrebnih za digitalno transformacijo poučevanja oziroma trajnostno digitalno prestrukturiranje poučevanja in učenja. V sklopu projekta tako želimo nadgraditi inovativne pristope poučevanja podprte s tehnologijo na takšen način, ki bo odgovarjal na potrebe družbe 5.0 in bo temeljil na spoznanjih industrije 4.0. To bo izvirni prispevek k stroki in znanosti, saj na tem področju še ne obstaja takšen celovit model, ki bi za temelj digitalne transformacije šole postavil dvig digitalnih kompetenc učečih se ter njihovih temeljnih vsebin RIN preko inovativnega modela permanentnega usposabljanja učiteljev vključno z učečimi se skupnostmi.
Ostali projekti
Mladina piše – Jugend schreibt
(koordinatorica M. Turnšek)
V sodelovanju z Discimus Lab – ekipa štirih dijakov sodeluje v celjski mladinski novinarski ekipi, ki ustvarja besedila na celjske teme za časopis Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Konfucijeva učilnica na GCC
(koordinatorici K. Potočnik, K. Sojar Voglar)
Gre za 5 tovrstno učilnico v naši državi in prvo v regiji, ki deluje s posebno podporo kitajskega kulturnega inštituta Hanban in s podporo Konfucijevega inštituta Ljubljana. Projekt želi nadgraditi uvajanje kitajščine kot 3. tujega jezika na GCC. Učilnica naj bo namenjena dijakom in učiteljem GCC, partnerskim šolam (Srednja šola za gostinstvo in turizem ter Dijaški dom Celje, II., III. OŠ Celje, OŠ Lava, OŠ in vrtec Dobje, Osrednja knjižnica Celje) ter javnosti z namenom, da se pobliže spoznajo z bogato kitajsko kulturo in jezikom. Celoletni program, ki se bo odvijal tako v dopoldanskem kot popoldanskem času, bo obsegal krožke, prireditve, tečaje, srečanja, s katerimi želimo vzpostavljati vezi med kitajskim in lokalnim kulturnim okoljem in omogočiti prostor medkulturnih srečanj in spoznanj. Del sodelovanja je namenjen tudi sodelovanjem in skupnim projektom z ostalimi KU v Sloveniji ter partnerskimi šolami in univerzami na Kitajskem. V KU Celje deluje tudi učiteljica s Kitajske Shiqi Wang, ki skrbi za podporo šolskima sinologinjama in izvaja del programa v partnerskih organizacijah. Podrobnejši načrt dela KU Celje je posebna priloga LDN.
Mepi – Mednarodno priznanje za mlade
(Koordinatorica M. Brežnik)
Zasnova mednarodnega programa, ki smo ga v šolskem letu 2014/2015 začeli izvajati na GCC, temelji na osebnem (individualnem) izzivu. Mladim predstavlja netekmovalen program prostovoljnih, športnih, kulturnih, intelektualnih in avanturističnih dejavnosti, ki spodbujajo osebno odkrivanje in rast, samozaupanje, vztrajnost, odgovornost do sebe in ne nazadnje služenje (njihovi) skupnosti. Sestavljajo ga štiri področja (služenje oz. prostovoljno delo, odprava, veščine in rekreativni šport) na treh stopnjah (bron, srebro, zlato). Merilo za pridobitev priznanja je izboljšanje sposobnosti udeleženca, doseženo z njegovo vztrajnostjo. Vsak napreduje po lastnih zmožnostih in tekmuje le sam s sabo.
Funkcije učiteljev in zunanjih sodelavcev v tem šolskem letu:
Marjeta Brežnik – koordinatorica MEPI, Tina Bradeško, Miha Gartner, Otmar Uranjek, Alja Pristovšek, Anja Rozoničnik, Eva Gorenšek (zunanja sodelavka).
UDELEŽENCI: v tem šolskem letu bo na srebrni stopnji nadaljevalo predvidoma 10 udeležencev na srebrni in na zlati 20 udeležencev. Na bronasto stopnjo se bodo dijaki prijavili v mesecu septembru.
SESTANKI: sestanki bodo skupni za vse udeležence, termin srečanj bomo določili na osnovi urnika. V okviru priprav na odprave bo skupina na zlati stopnji pomagala pri pripravah in urjenju dijakov, ki bodo sodelovali na bronasti stopnji. Priprave na odprave bodo praviloma potekale ob petkih popoldne in ob sobotah. Za udeležence bo obvezna 85 % udeležba. Dijake, ki bodo sodelovali na bronasti stopnji bomo razdelili v ustrezno število skupin v skladu z MEPI standardi.
Teme so različne, namen sestankov pa je:
– spremljanje napredka in dela vseh dijakov na izbranih treh področjih (rekreativni
šport, veščine in prostovoljstvo),
– pomoč pri organiziranju posameznih dejavnosti za določena področja,
– razvijanje občutka za delo v skupini,
– organiziranje predavanja na temo prostovoljnega dela,
– izvedba predavanj za pripravo dijakov na odpravo,
– izvedba poskusne odprave,
– izvedba kvalifikacijske odprave za bronasto in srebrno stopnjo programa MEPI,
– izvedba poskusne odprave in kvalifikacijske odprave na zlati stopnji,
– izvedba predstavitve programa MEPI za nove udeležence.
Mentorji in vodje odprav se bodo sestajali po potrebi in glede na sprotne dogovore.
PREDAVANJA ZA DIJAKE: teme – prva pomoč, oprema, priprava hrane, obnašanje v naravi, orientacija, topografija, skupinska dinamika in delo v skupinah (v skladu s Priročnikom za voditelje odprav).
POSKUSNE IN KVALIFIKACIJSKE ODPRAVE: datumi poskusnih in kvalifikacijskih odprav so določeni s šolskim koledarjem (PRILOGA 2).
PODELITEV PRIZNANJ: skupna podelitev bronastih in srebrnih priznanj celjskih MEPI šol bo predvidoma aprila 2025.
PRIREDITVE: program bomo promovirali v drugem tednu v septembru v času razrednih ur v prvih in drugih letnikih, posebej pa še na dan slovenskega športa. Ekipe MEPI pa bodo prav tako sodelovale na spoznavnem dnevu, ki ga Dijaška skupnost pripravlja za prvošolce. Dijaki višjih letnikov bodo o možnosti vključitve v program obveščeni preko spletne strani, Facebooka, razrednikov ter obvestil po zvočniku. Predstavitve v razredih bodo izvajali mepijevci na višji stopnji skupaj z mentorji.
Pišem za pravice
(Koordinatorica V. Zorko)
Cilj delavnice, ki poteka v sodelovanju z nevladno organizacijo Amnesty International, je osmisliti dijakom pomen človekovih pravic, njihovo neodtujljivost, pomen varovanja in ozaveščanje o kršitvah pri nas in po svetu. Cilj delavnice je tudi vzpodbuditi aktivno državljanstvo pri dijakih.
Radi pišemo z roko
(Koordinatorici M. Krajnc Sevšek in D. Marolt)
Uspešno in odzivno akcijo iz minulih šolskih let bomo nadgradili. V januarju bomo v tednu svetovnega dneva pisanja z roko (23. 1.) pripravili niz dejavnosti in predavanj, redno pa se bomo vključevali tudi v vse akcije Društva radi pišemo z roko, ki je koordinator aktivnosti.
Evropska vas
(Koordinatorji M. Turnšek, T. Bračun, S. Šonc, Š. Lužar)
Namen projekta je bolje spoznati vse članice Evropske unije – spoznati njihove državne simbole, se seznaniti z njihovo kulturo, jezikom ter proučevati njihov način življenja, etnografske posebnosti, kulinariko. S projektom, ki je namenjen mladim, želimo spodbuditi medkulturno razumevanje, toleranco, solidarnost, spoznavanje drugih narodov v Evropski uniji ter hkrati tudi zavedanje lastne identitete. Naši dijaki bodo tudi letos pod mentorstvom profesorjev proučevali izbrano državo, njeno kulturo in kulinariko. Izdelali bodo material za stojnico in pripravili plesno – glasbeni nastop za osrednjo prireditev. Sodelovali bomo pri projektu Evropska vas in ob dnevu Evrope pomagali pri pripravi stojnice v centru Celja.
Program Šola ambasadorska Evropskega parlamenta
(Koordinatorji A. Rotovnik Omerzu, M. Gartner, V. Zorko)
Šola tudi v šolskem letu 2024/2025 sodeluje kot šola ambasadorka Evropskega parlamenta.
Namen programa Šola ambasadorka Evropskega parlamenta je dijake ozaveščati o evropski parlamentarni demokraciji, vlogi Evropskega parlamenta in evropskih vrednotah. Spodbuja jih tudi, da aktivno sodelujejo v demokratičnih procesih EU. Namenjen je dijakom z različnih srednjih šol, ki prihajajo iz različnih okolij in krajev.
Okus po filozofiji
(Koordinatorici P. Lajlar in S. Šarlah – OŠ Vojnik)
Predstavitvena ura filozofije za devetošolce, ki kot izbirni predmet obiskujejo Filozofijo za otroke. Osnovnošolci bodo obiskali uro priprav na maturo iz filozofije. Dijaki bodo za učence pripravili delavnico na izbrano filozofsko temo.
Koristnost nekoristnega
(Koordinatorici V. Zorko in A. Rotovnik Omerzu)
Dijaki, ki jih izbrano področje družbenega življenja zanima, bi se v predvidenem mesecu udeležili obiska zunanjih institucij in/ali predavanja na šoli.
Predvidene dejavnosti:
- Obisk prevzgojnega doma Radeče (oktober)
- Obisk in izvajanje aktivnosti v Domu ob Savinji (december)
- Ogled filma Bomži in voden pogovor z dr. Andrejem Natererjem (februar)
- Tura po nevid(e)ni Ljubljani (april)
- Obisk predsedniške palače (april)
Obšolska dejavnost je idejno zasnovana na enem izmed temeljnih predmetov sistema mednarodne mature – CAS (Creativity, Activity, Service).
Rastem s knjigo
(Koordinatorica T. Tratenšek)
Nacionalni projekt spodbujanja bralne kulture izvaja Javna agencija za knjigo RS (JAK) v sodelovanju s splošnimi knjižnicami, slovenskimi osnovnimi in srednjimi šolami, osnovnimi šolami s prilagojenim programom, zavodi za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami ter osnovnimi in srednjimi šolami v zamejstvu. Cilji tega nacionalnega projekta so:
- spodbujanje dostopnosti kakovostnega in izvirnega slovenskega mladinskega leposlovja,
- promocija vrhunskih domačih ustvarjalcev mladinskega leposlovja,
- spodbujanje motivacije za branje pri šolarjih in za obiskovanje splošnih knjižnic,
- motivacija založnikov k večjemu vključevanju sodobnih slovenskih piscev v založniške programe za mladino ter povečevanje deleža izdanega izvirnega slovenskega mladinskega leposlovja.
- Projekt izvajamo za dijake 1. razredov vseh treh programov, za srednje šole pa poteka pod geslom Izvirno slovensko leposlovno delo vsakemu dijaku 1. letnika. Razpored izvajanja programa je objavljen v šolskem koledarju, ki je priloga LDN.
Šolska projekta Ta veseli dan kulture in GCC ima talent – za kulturo
(Koordinatorice S. Marguč, V. Zorko, B. Vrečko, A. Rotovnik Omerzu, L. Koprivc Bertoncelj)
V projekta, s katerima obeležujemo dan rojstva in dan smrti F. Prešerna, so vključeni vsi dijaki GCC, njegov cilj pa je spodbuditi njihovo lastno ustvarjalnost v maternem jeziku in jo predstaviti na prireditvah v počastitev praznikov slovenske kulturne. Letošnji prireditvi bosta 3. 12. in 7. 2. na GCC.
Projekt z ITS Alessandro Volta
(Koordinatorica U. Petrič Les)
Projekt je v prvi vrsti namenjen dijakom, ki se učijo italijanščino, in dijakom UG, pa tudi vsem dijakom GCC, ki bi jih zanimajo morebitno sodelovanje med šolama, ker je ITS A. Volta močan na področju umetne inteligence, projektov in inovativne pedagogike.
Arhiv projektov
(Koordinator R. Lipnik, prof.)
Več informacij na podstrani Inovativna učna okolja podprta z IKT
Projekt ESS »MUNERA3: Izvajanje programov nadaljnjega poklicnega izobraževanja in usposabljanja.« (2018-2022).
(Koordinatorici M. Krajnc, prof.; J. Bornšek, prof.)
Več informacij na podstrani MUNERA3
Projekt ESS »Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v gimnazijah« oz PODVIG
(Koordinator R. Lipnik, prof., člani tima: T. Ravničan Ganzitti, M. Turnšek, A. Pečnik)
Več informacij na podstrani PODVIG
Projekt ESS »Krepitev razvoja prostovoljstva med ranljivimi skupinami ter kakovostnega upravljanja že aktivnih prostovoljcev« (2018-2022)
(Koordinatorica N. Laul, prof.)
GCC se je kot pridružena partnerica vključila v projekt Slovenske Karitas, ki prostovoljno delo postavlja v kontekst sodobnega časa, kjer presega zgolj karitativno dejavnost – neposredno človekoljubno pomoč ljudem v stiski. Ima tudi ekonomske razsežnosti, pomembne za dobrobit skupnosti in ogroženih ali ranljivih skupin. Njegova velika vrednost v sedanjem času je v tem, da predstavlja možnosti za udejanjanje solidarnosti, povezovanje posameznika s skupnostjo, angažiranje posameznika za dobrobit skupnosti in njenih članov, pa tudi v tem, da povečuje občutek varnosti v sodobnem svetu socialne negotovosti. Predstavlja socialni kapital, katerega v sodobnem svetu vse bolj izpodriva finančni kapital s svojimi zakonitostmi, ki ogrožajo velik del članov skupnosti tudi v bogatih državah našega planeta. V okviru projekta bomo na GCC koristili zlasti izobraževanja za naše dijake in zaposlene ter se s posameznimi projekti vključevali v akcije koordinatorja.
- Projekt E+ »VotEU« (2021-2022)
(koordinatorica V. Zorko, prof.)
Namen projekta je razviti inovativne in po meri narejene didaktične pristope za poučevanje EU vsebin bodočim volivcem: učencem in dijakom. Projekt vodi Fakulteta za družbene vede, GCC je pridružen partner. V okviru projekta bodo dijaki in učitelji sodelovali pri delavnicah in seminarjih. Projekt na GCC koordinira prof. Valerija Zorko.
- Projekt E+ »MEYE – mathematics in early years education« (2019-2022)
(koordinatorica M. Krajnc, prof.)
Vodilna tema projekta ključnega ukrepa 2 (strateška partnerstva), kjer GCC sodeluje kot partnerska šola, je razvoj matematične pismenosti v zgodnjem obdobju, cilj pa razvoj didaktičnih orodij in metodologij za usposabljanje izobraževalcev za delo na področju otrokovega razvoja matematično naravoslovne pismenosti. V projektu sodelujejo partnerji iz Španije, Portugalske, Velike Britanije, Poljske in Slovenije. Na GCC pri projektu sodelujejo profesorji Laura Kerin Jevtić, Metka Krajnc in Rok Lipnik.
- Projekt E+ »YESSS – Young Entrepreneurs at Secondary Schools (2019-2022)
(koordinator R. Lipnik, prof.)
Razvoj konkretnih didaktičnih orodij in priporočil za razvoj podjetnostnih kompetenc pri rednem pouku in obšolskem delu je glavni cilj tega projekta ključnega ukrepa 2, ki ga koordiniramo na GCC, soustvarjamo pa skupaj s partnerji iz Bolgarije, Turčije in Srbije. Izvedbeno je projekt razdeljen na več faz, ki jih bomo uresničili v prihodnjih dveh letih: razvoj didaktičnega priročnika, implementacijske delavnice za 12 učiteljev-mentorjev, razvoj izobraževanja učiteljev z metodo certificiranja, izvedba pilotnih delavnic z dijaki, diseminacija projekta in priročnika z organizacijo 4 multiplikacijskih dogodkov.
- Projekt E + »PUD v tujini« (2020-2022)
(koordinatorica M. Krajnc, prof.)
Letos bomo za sredstva za mobilnost dijakov programa predšolska vzgoja kandidirali sami in ne več kot člani Konzorcija ekonomskih šol Slovenije. Načrt je, da vzpostavimo partnersko vez s finskimi vrtci, kamor bi vsako leto poslali od 5 do 10 dijakov.
- Projekt E+ »Students on the move in Europe« (2020-2022)
(koordinatorica M. Krajnc, prof.)
Glavni namen projekta ključnega ukrepa 2 (strateška partnerstva), ki ga koordinira šola Valkeakosken seudun koulutuskuntayhtymä (Finska) je raziskovanje inovativnih pristopov v izobraževanju za dvig ozaveščenosti o pomenu fizične aktivnosti in zdravega življenjskega sloga (med učitelji in dijaki). Vsakodnevna prisotnost gibalnih aktivnosti je eden izmed načinov za dvig delavnosti in učinkovitost, pa tudi za dobro psiho-fizično počutje. V projektu poleg šole koordinatorice sodelujeta tudi GCC in srednja šola I.I.S. Leonardo da Vinci-Ripamonti (Italija). V sklopu projekta bodo omogočene mobilnosti za dijake in učitelje.
- Projekt E+ »Make Sense« (2020-2022)
(koordinator R. Lipnik, prof.)
Osrednja tema projekta je socialno podjetništvo kot del kariernega razvoja v srednjih šolah, cilji pa trije – krepitev vrednot solidarnosti, vzajemnosti in trajnostnega razvoja v srednjih šolah, krepitev kompetenc učiteljev za vnos podjetnostnih vsebin v kurikularne in obšolske dejavnosti, ozaveščanje pomena Agende 2030 Združenih narodov in aktivnega državljanstva med dijaki in učitelji. Koordinator projekta je Skill Up Srl. iz Rima (Italija), poleg GCC pa so partnerji projekta še: Fondazione Monna Lisa (Italija), Licej Convitto Vittorio Emanuele II di Arezzo (Italija), javni zavod Gems of Northern Ireland (Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske), srednja šola Malone College Belfast (Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske), Univerza Ovidius iz Konstance (Romunija).
- Projekt E+ »PROTECT« (2021-2023)
(koordinator R. Lipnik, prof.)
Cilj projekta, ki se bo začel v drugi polovici šolskega leta je aktivna udeležba učiteljev in dijakov pri oblikovanju spodbudnega učnega okolja s pomočjo digitalnih tehnologij za razvoj ključnih kompetenc 21. stoletja. Glavna metoda dela v projektu bo EDU-larp, glavno tehnika pa video. Cilj je priprava poučnih vizualnih gradiv (video, ikonografike, VR, QR …), ki bodo vsebovala ciljna sporočila in dobre prakse, ki bi jih moralo vključevati spodbudno učno okolje, s fokusom na trajnostnem razvoju. Celotno gradivo projekta se bo zbiralo na posebni projektni spletni platformi. Koordinator projekta je italijansko podjetje Antares.
- Projekt E+ »A-Selfie« (2020-2022)
(koordinator R. Lipnik, prof.)
10. novembra 2020 so partnerske organizacije projekta Erasmus+ (ključna aktivnosti 3) A-SELFIE lansirale spletno platformo ‘Digital Schools Awards’, ki je namenjena spremljavi evropske skupnosti šol odličnih na področju digitalnega izobraževanja. Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je k sodelovanju povabilo tudi GCC. V Sloveniji v uvajalni fazi sodeluje 15 pilotnih šol, ki bodo najprej izvedle samooceno v evropskem orodju SELFIE, na podlagi te organizirali delavnice namenjene analizi aktualnega stanja in akcijskemu načrtovanju za bodoče ukrepe na področju digitalizacije. S tem bomo kandidirali tudi za priznanje Digitalna šola. (Digital School Award). Pilotni program se sprva uvaja v šolah na Irskem, Škotskem, v Litvi, Srbiji in Sloveniji. Osredotočen je na podporo in strokovne učne prakse za učitelje in izobraževalne organizacije, da lahko s pomočjo podatkov orodja SELFIE izboljšajo svoje digitalne kompetence in prakse digitalnega izobraževanja v njihovi šoli. Ključni element programa je edinstveno sodelovanje med vladami (MIZŠ, Nacionalna agencija za izobraževanje Litva, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in tehnološki razvoj Srbije), izobraževanjem (H2 Learning, Education Scotland, EdTech Center Western Balkans, Inštitut za kakovost in evalvacijo izobraževanja) in tehnološko industrijo, ki jo v projektu vodi HP. Glavni cilji pilotnega programa so trije: prikazati uspešen model partnerstva med industrijo in ministrstvi za izobraževanje, podpirati inovativne prakse učiteljev in šol ter pozitivno vplivati na izobraževalne izkušnje in rezultate učencev. Poleg tega bo program združil naraščajočo skupnost digitalnih šol, strokovnih učiteljev in mentorskih šol, odlikovanih z novim priznanjem Evropska digitalna šola.
- Evropska prostovoljna služba. Tudi letos bomo v sodelovanju s Celjskim mladinskim centrom na GCC gostili prostovoljce programa EVS, še vedno pa ostaja cilj, da tudi GCC pridobi mednarodno akreditacijo za izvajanje tega programa.
Tim Erasmus + bo pripravljal tudi druge mednarodne pobude za prijavo na program Erasmus + ter koordiniral in spremljal ostale mednarodne razpise ter projekte šole, ki se lahko prijavijo na različne razpise (EU Code Week, European Remembrance, EVS, Creative Europe …).
- Projekt Creative Europe »Refresh« (2020-2022)
(Koordinatorici Andreja Džakušič, prof., Maja Rak, prof.)
Vodilno temo iz projekta Refresh – oživljanje kulturnih spomenikov in lokacij kulturne dediščine z energijo mladih umetnikov različnih umetniških zvrsti in njihovimi novimi umetniškimi deli – smo v projektu ReFresh+ dopolnili z oživljanjem legend ter dodali še poslovni del, kjer bomo razvili načine kako dela mladih umetnikov postaviti ali vključiti na mednarodni trg umetnosti oz. kulture. Projekt koordinira Združenje zgodovinskih mest Slovenije (GCC je pridruženi partner, ki zastopa Celje), drugi projektni partnerji pa so: Complexul Muzeal National Moldova Iasi (Romunija), Fundacion Universitaria San Antonio (Španija)), Turun Ammattikorekeakoulu Oy (Finska) in Culture Hub (Hrvaška).