Matineja Italijanka v Alžiru

1. GLASBENA MATINEJA 2023/24

ponedeljek , 18. 12. 2023

opera GIOACHINO ROSSINI: Italijanka v Alžiru, Opera Ljubljana

Dijaki 1. letnika vseh programov. Predstava traja 2 uri in petinštirideset minut ter ima en odmor.

SPREMLJEVALCI IN RAZPOREDITEV AVTOBUSIH:

1. AVTOBUS (E. Mutec, B. Arlič Kerstein, M. Krajnc)

1. a+ 1. pol 1. H (Artič-Napret)

2. AVTOBUS (A. Mlakar, S. Rožanc, S. Jazbec Jurkošek)

1. j+ 2. pol 1. h (Napret-Vreže)+ 6 dijakov 1. d (Ajdnik-Dolar)

3. AVTOBUS (D. Centrih, T. Ravničan Ganzitti, M. Glušič Lenarčič)

1. b+ 1. pol 1. c (Barać-Jurjevec)+ 6. dijakov 1.d (Štorman-Zupanek)

4. AVTOBUS (T. Štante Benčina, L. Koprivc Bertoncelj, M. Golob)

1. č + 2. pol 1. c (Kladnik-Zupanc)

5. AVTOBUS (U. Petrič, P. Lajlar, N. Grobelnik)

1. i+1.d (Gosteničnik- Stankovič)

NAPOTKI:

Zbor: 16.50 parkirišče nasproti 1. OŠ Celje, odhod avtobusa 17.00, predstava ob 19.00

Prihod:cca. 23.00, na poti domov bodo avtobusi odlagali od Vranskega proti Celju!

Udeležba na matineji je obvezna in šteje 5 ur v okviru predmeta glasba oz. umetnost!

Cena vstopnice: 13 EUR (plačilo po položnici), prevoz cca. 8,5 EUR (cena petih avtobusov: 1.975,00)

*********************************************************************************

Izvedba v italijanskem jeziku

  • Glasba Gioachino Rossini
  • Libreto Angelo Anelli
  • Dirigent Marko Hribernik / Jakob Barbo
  • Režiser Emanuele Gamba
  • Zasedba
  • Isabella Elena Dobravec / Nuška Drašček
  • Lindoro Aco Biščević k. g. / Bryan López González k. g.
  • Mustafà Nebojša Babić k. g. / Peter Martinčič
  • Taddeo Rok Bavčar / Jure Počkaj k. g.
  • Elvira Štefica Grasselli / Neža Vasle k. g.
  • Zulma Inez Osina Rues / Sandra Vidović Mlakar
  • Haly Marko Ferjančič / Darko Vidic k. g.

Kratka vsebina:

Italijanka v Alžiru je dvanajsta Rossinijeva opera, ki je bila premierno uprizorjena v gledališču San Benedetto v Benetkah 22. maja 1813 in je za skladatelja pomenila dokončni skladateljski preboj. Leto 1813 je rojstno leto Wagnerja in Verdija, Rossini pa je bil takrat star 21 let. V tem obdobju svojega življenja je Rossini deloval kot obseden, njegov delovni tempo je bil naravnost legendaren: že leto prej je bilo uprizorjenih šest njegovih oper, leta 1813 pa je dodal še štiri. Večinoma je ustvarjal zelo hitro, Italijanka v Alžiru naj bi nastala v manj kot mesecu dni. Zaradi pomanjkanja časa pa je Rossini recikliral operno temo, ki jo je pet let prej uglasbil skladatelj Marcolini, in bil zato deležen neutemeljenih in dokazano neupravičenih obtožb plagiatorstva. Precej podobnosti najdemo tudi z Mozartovo opero Beg iz Seraja. Vzporednice s slednjo so kar presenetljive, zaplet in tema obeh oper sta skoraj enaka: v obdobju pred nastankom Mozartove opere leta 1782 je bilo v Evropi namreč v modi vse, kar je spominjalo na Turke, tudi zaradi spomina na zadnje turško obleganje Dunaja sto let poprej. Napoleonova odprava v Egipt je bila nov sprožilec zanimanja za lavantinske zgodbe o piratstvu.
Na premieri Italijanke v Alžiru sta v nosilnih vlogah nastopila diva Maria Marcolini kot Isabella (Rossini je zanjo napisal večino svojih koloraturnih mezzosopranskih partov) in Filippo Galli kot Mustafà. Opera, ki je nastala po libretu Angela Anellija, je dosegla velik uspeh in se je v kratkem času uvrstila na repertoar skoraj vseh večjih evropskih opernih gledališč. Pozneje je bila dolgo pozabljena in lahko bi rekli, po krivici.

Orientalski kolorit begovega dvorca v Alžiriji, koloraturne vragolije pevskih vlog in komičen razplet zavozlane zgodbe bo na oder postavil izkušen italijanski režiser Emanuele Gamba, orkester bo vodil priznani italijanski dirigent Marco Guidarini.

**********************************************************************************

Kako se obnašamo na prireditvah?

  • Pred prireditvijo izklopimo prenosni telefon;
  • na dogodek ne smemo zamuditi. Če zamudimo, moramo stati tiho ob strani in ob prvem ploskanju čim obzirneje sesti na najbližji sedež;
  • v vrsti do svojega sedeža stopamo obrnjeni z obrazom k obiskovalcem, ki morajo zaradi nas vstati;
  • kadar smo prehlajeni in nas muči kašelj, se koncertom/predstavam odpovemo;
  • programski list si ogledamo prej in ne motimo z njim med prireditvijo;
  • ploskanje na koncertih klasične glasbe: če ne poznamo izvajanega dela, počakamo, da zaploskajo drugi;
  • ploskamo ob koncu skladbe in ne po vsakem stavku;
  • fotografiranje ali snemanje moti obiskovalce v dvorani in nastopajoče na odru;
  • hrane in pijače ni vljudno nositi na predstave, saj s tem motimo ostale;
  • tudi tišina je lahko prijetna. Na predstavah/koncertih ne govorimo ampak, poslušamo nastopajoče;
  • predstavo lahko zapustimo ob odmoru ali na koncu, saj drugače motimo ostale;
  • v gledališču in kinu ne jejmo bombonov, ki imajo šumeč ovitek;
  • med predstavo ne komentiramo glasno tega, kar gledamo;
  • če moramo na stranišče, ko predstava še traja, odidimo zelo tiho, da nikogar ne zmotimo;
  • če je v gledališču ali kinu garderoba, pustimo tam svoj plašč ali jakno. Sploh v hladnejših dneh, ko imamo na sebi več oblačil;
  • v kino, gledališče ali na koncert, pridemo nekaj minut pred začetkom predstave.

Želimo vam obilo užitkov ob ogledu predstave!

Aktiv glasbenikov GCC

Pojdi na vsebino