Obisk Kitajske v okviru projekta »Razpravljaj, razumi … spremeni!«

Včeraj, 3. maja,  sta se z  dvanajstdnevnega potovanja na Kitajsko, v Peking, vrnila Sašo Vozlič, dijak 2. B razreda ter somentor debatnega kluba, profesor Miha Gartner. Nepozabno izkušnjo sta delila še s šestimi dijaki in tremi slovenskimi mentorji debatnih klubov, ki so v okviru projekta »Razpravljaj, razumi … spremeni!«, sodelovali v številnih javnih debatah, blogih ter pisanju esejev na temo evropsko – kitajskih odnosov, okolja, človekovih pravic in gospodarskega razvoja ter tako dobili možnost, da se odpravijo na to neverjetno potovanje.

Obisk ni bil le nagrada, ampak predvsem nadaljevanje projekta, ki ga vodi Zavod za in proti, zavod za kulturo dialoga v okviru programa »Mladi v akciji«, pod okriljem Evropske unije. Zavod je uspel k sodelovanju v projektu poleg slovenskih šol privabiti tudi dijake iz Litve, Tajske in seveda Kitajske.

Skupaj z mladimi iz omenjenih držav smo si v desetih dneh vsako dopoldne ogledali vsaj eno izmed znamenitosti prestolnice, kot so »Poletna palača kitajskih cesarjev, Prepovedano mesto, Trg nebeškega miru, kjer so leta 1989 kitajske oblasti s tanki zatrle demonstracije študentov, Lamin tempelj, Nebeški tempelj, prizorišče olimpijskih iger, poslovni center, kjer smo obiskali eno izmed največjih farmacevtskih podjetij, stari del mesta s tako imenovanimi »hutongi«, Pekinško tehnološko univerzo, Pekinško naravoslovno univerzo, Pekinški naravoslovni muzej, Nacionalni muzej kitajske zgodovine ter pekinški živalski vrt. Kitajski organizatorji so nam omogočili tudi ogled veličastnega kitajskega zidu.

Največji del obiska pa je bil namenjen druženju z dijaki in profesorji sodelujočih držav ter razpravam o družbenih, kulturnih, političnih in gospodarskih značilnostih in razlikah posameznih držav. Večino omenjenih dejavnosti smo izvajali v popoldanskem času na eni izmed pekinških srednjih šol ter na že omenjenih pekinških univerzah. Pomemben del programa so bile debate, povezane z aktualnimi problemi Kitajske ter njenim pogledom na svet, kot so skrb za starejše, odnosu koloniziranih držav do nekdanjih kolonialnih držav, dilemah pri nadaljnji gospodarski rasti držav v razvoju, vprašanju sprememb študijskih programov, itd. Nekatere teme, kot so svoboda govora, svoboda združevanja, verska svoboda in vprašanje Tibeta, niso bile del uradnega programa, vseeno pa smo lahko s strani naših kitajskih gostiteljev dobili razumljive odgovore na naša, marsikdaj tudi neprijetna vprašanja.

Ob koncu našega bivanja v Pekingu so imeli dijaki možnost sodelovati na dvodnevnem študentskem debatnem tekmovanju, kjer so v mešanih ekipah debatirali proti najboljšim kitajskim študentom. Sašo Vozlič je tekmoval skupaj z Dominikom iz Litve ter Bigom iz Tajske. Tako Kitajci kot Tajci imajo namreč dolga in Evropejcem nerazumljiva imena, zato se velikokrat predstavljajo tudi s svojim angleškim imenom. Sašo se je s svojo ekipo uspel prebiti v finale v kategoriji dijakov. Finalni debati dijakov in študentov sta bili zaradi neizkušenosti tajskih dijakov ločeni, kljub temu pa so vsi slovenski debaterji še enkrat pokazali, da Slovenci lahko v debati konkuriramo najboljšim na svetu.

Projekt se bo zaključil z internetnimi debatami, likovnim natečajem ter razpisom esejev na podobne teme, ki so že do sedaj zaznamovale projekt. Najbolj aktivni dijaki bodo konec avgusta lahko odšli na zadnjo izmenjavo v Litvo. Vsem dijakom, ki imajo možnost, da sodelujejo v podobnih projektih, toplo priporočam, da jo izkoristijo, saj prinašajo obilo izkušenj, znanja, prijateljstev, spremenijo pogled na svet in vam lahko pomagajo tudi pri vaših najpomembnejših življenjskih odločitvah.

Na tem mestu bi se rad zahvalil ravnatelju naše šole, profesorju Igorju Majerletu, za vso podporo pri izvedbi tega projekta na naši šoli ter Bojani Skrt, direktorici Za in proti, zavoda za kulturo dialoga, ki nam je s svojo prodornostjo omogočila pridobiti tako dragoceno izkušnjo.

Miha Gartner, prof.

Od 39. minute naprej:

[nggallery id=186]

Pojdi na vsebino